Poslední etapa končila obdobně jako dvě předešlé stoupáním. Oproti tomu ze třetí etapy bylo co se týče délky sotva třetinové. Jenže to mělo dva háčky. Úvodní dva kilometry byly pozvolnější (cca 3%), ale pak to přišlo: kilometr o 14%. A po nich ještě kilometr s průměrem 5%.

Druhým háčkem byla skutečnost, že totožné stoupání bylo nutno absolvovat na cílovém okruhu před tím závěrečným dvakrát, přičemž za cílovým prostorem bylo nastaveno ještě o 2 km s průměrným sklonem okolo 3%. Než se jezdci k tomuto trojboji dostali, vše začalo ještě jedním jiným 5km kopcem se 4,2%. A to vše v rychlém sledu za sebou na posledních 65 km. Předešlých úvodních 110 km bylo jen mírně zvlněných. 

Výsledkem výstavby takové etapy bylo, že z hlediska profilového skóre byla v letošním ročníku nejtěžší!

442480021_473164955229042_4529167190472165979_n.jpg

Od startu se permanentně nastupovalo s cílem dostat se do úniku. V takových pokusech se ocitli i Martin Voltr (Pierre Baguette) a Pavel Bittner (dsm-firmenich PostNL). Teprve po první rychlostní prémii na 35. kilometru se podařilo odjet 11 lidem. Z nich nás nejvíc mohli zaujmout Pavel Bittner, Adam Ťoupalík (TDT-Unibet) a také Mark Cavendish (Astana). Tomu šlo výhradně o RP, všechny tři také vyhrál a dostal se do virtuálního vedení v soutěži o zelený dres.

Jakmile se najelo do kopců, začalo se odpadat jak z pelotonu, tak z čelní skupiny. Po absolvování prvního cílového stoupání zůstalo vpředu jen šest lidí, mezi nimi o oba Češi. Cavendish už samozřejmě nikoli. Ani neměl důvod. Náskok v té době 35 km před cílem činil necelou minutu. O tempo hlavní skupiny o přibližně 40 až 50 lidech se starali především jezdci UAE Emirates. Ale nebyli v tom úplně sami.

V předposledním stoupání v jeho nejprudších pasážích to opakovaně zkusil Wout Poels (Bahrain-Victorious), početně tím sice zredukoval hlavní skupinu, před kterou jeli z původního úniku už jen dva jezdci Van Hemmelen (Flanders-Baloise) a O´Brien (Jayco AlUla), ale úspěšný nebyl.

441934012_472672638611607_3984739120931541197_n.jpg

Následně nastoupila do práce dvojice BORA-hansgrohe, pracující pro Emanuela Buchmanna, a postarala se o to, že dvojice vpředu byla po zdolání vrcholu dostižena skupinou o zhruba 30 až 40 jezdcích. Zbýval tedy už jen sjezd a cílový kopec.

V něm to zprvu zkusili režírovat borci UAE Emirates, ale brzy zjistili, že na to nemají nohy. Vystřídal je tedy Emanuel Buchmann, kterému se dokonce podařilo odpojit muže ve žlutém. Nys se ale v samém závěru dokázal zvednout a k Buchmannovi dojet. V tu chvíli ovšem oba míjel ten, kdo si asi nejlépe rozložil síly: vítěz etapy Wout Poels.

Na 4. místě ve stejném čase protnul cílovou čáru a stal se celkovým vítězem Thibau Nys (Lidl-Trek). O 12 vteřin překonal Emanuela Buchmanna a o 18 Wouta Poelse.

427998388_472672945278243_3857145757940919547_n.jpg

Nys díky umístění v cíli uhájil i vítězství v bodovací soutěži a to o 3 body před Markem Cavendishem. Třetí skončil Martin Voltr (Pierre Baguette).

Vrchařský dres si uchoval i po poslední etapě Siebe Deweirdt, byť o jediný bod před týmovým kolegou Vincentem Van Hemmelenem. 

V týmech byl neúspěšnější Q36.5, když v poslední etapě předstihl jak Lidl-Trek, tak UAE Emirates.

Nejlépe postaveným maďarským závodníkem a v celkové klasifikaci 13. nejlepším se stal Márton Dina, který pro tento závod vyměnil dres ATT Investments za reprezentační, resp. bílý, který se v Maďarsku uděluje nejlepšímu domácímu jezdci. A sklidil přitom minimálně stejně nadšené ovace jako celkový vítěz.

Co se týče českých jezdců, nejlépe postaveným se stal na 20. místě Mathias Vacek (+2:08), 24. dokončil Pavel Novák z MBH Bank Colpack Ballan (+3:09) a 43. Daniel Vysočan z Pierre Baguette (+8:13).