Tom Pidcock předvedl v posledních dvou závodech neuvěřitelně silné výkony. Na Brabantském šípu a Amstelu řídil vývoj závodů a odvezl si první a druhé místo. Přitom už má za sebou sezónu na kostkách, poprvé jel monumenty Milán - Sanremo a Kolem Flander, poprvé se podíval na stupně vítězů v závodě WorldTour, když dojel třetí na Kuurne - Brusel - Kuurne, poprvé vyzkoušel Strade Bianche v konkurenci nejlepších cyklistů světa a poprvé zvítězil mezi profesionály na Brabantském šípu. Pro Toma Pidcocka je vše nové, protože letos závodí mezi profesionály poprvé. 

Přesto se řadí mezi nejlepší klasikáře světa. Ve 21 letech je novou hvězdou týmu Ineos Grenadiers a velkou nadějí před klasikou Valonský šíp. Cílové stoupání Mur de Huy by mělo dokonale vyhovovat jeho závodnímu stylu. Velmi drobný a lehký Pidcock patří k nejvýbušnějším klasikářům a to je na Mur de Huy potřeba. Ale důležité jsou i zkušenosti. Julian Alaphilippe se musel několik let učit, než se dostal na nejvyšší stupeň. Zvolí Pidcock správnou strategii? Prosadí se v tlačenici před nájezdem do kilometrového stoupání? Udrží nervy na uzdě a zaútočí ve správnou chvíli? Protože to vše je na Valonském šípu rozhodující. 

Nyní je podle současné formy největším favoritem. Julian Alaphilippe se trápí, Alejandro Valverde je opět silný, ale už ne tolik výbušný. Jedním z velkých favoritů je Primož Roglič, ale i jemu chybí zkušenosti, Valonský šíp ještě nejel. Nebezpeční budou Michael Woods, Bauke Mollema, David Gaudu, Max Schachmann, Benoit Cosnefroy, Dylan Teuns, Warren Barguil a Sergio Higuita. Černým koněm závodu je mladý Mauri Vansevenant. Startují také Tadej Pogačar a obhájce vítězství Marc Hirschi. Jenže Švýcar není v nejlepší kondici. Pidcock má reálnou šanci na vítězství. 

„Možná mu to stoupání  vyhovuje ze všech nejlépe. Uvidíme, ale jeho váha je zde výhodou. Délka stoupání a doba výjezdu je pro Toma ideální. Nepřekvapilo by nás to,“ říká Servais Knaven, sportovní ředitel Ineos Grenadiers pro deník Het Nieuwsblad. "Věděli jsme, že Tom je dobrý, ale rozhodně jsme neočekávali ty poslední dva výsledky. On sám možná ano. Sebevědomí mu rozhodně nechybí. V jednorázových závodech je lepší než kterýkoliv jiný jedenadvacetiletý závodník. Víme, že umí víc než jen klasiky, ale nyní je ideální čas objevovat, čeho může jako silniční cyklista dosáhnout. V plánu nikdy nebylo okamžitě ho vzít na Tour de France a vyhrát.“

"Tom nikdy nepodléhá panice, ani když se silnice ve Flandrech najednou zúží, nebo když na chvíli vyjede ze silnice. Jako biker a cyklokrosař má dovednosti, které má málokdo. Zároveň je to jeden z nejlehčích jezdců v pelotonu a na dlažební kostkách to bude mít vždy těžké. Ale stejně se umisťuje vysoko i tam. Na E3 Harelbeke spadl na Mariaborrestraat a na Ronde se rozhodl jet pro Dylana van Baarleho. Ale rozhodně nebyl špatný ani v těchto závodech. Roubaix letos ve skutečnosti nebylo v plánu, ale bylo by hezké, kdybychom si tento závod mohli vyzkoušet už v říjnu. Sám jsem vážil 69 kil, když jsem vyhrál Roubaix a Tom je o dalších deset kil lehčí. Mohl by se stát nejlehčím vítězem Roubaix v historii,“ dodává Knaven a naznačuje, že pro Pidcocka bude nejsnazší uspět v Ardenách a později snad i na kostkách.

Horská kola dostanou v létě přednost 

Po Valonském šípu se rozhodne, jaký bude jeho další plán. Tým ještě neurčil, zda se postaví na start Lutych - Bastogne - Lutych. Valonským šípem by měla jeho jarní silniční sezóna skončit a po krátkém odpočinku by se vrhl na trénink na horských kolech. V květnu má v plánu start na třech závodech v terénu, včetně Světového poháru v Novém Městě na Moravě. Cílem jsou Olympijské hry v Japonsku a zisk medaile. A pak snad debut na třítýdenních závodě. "Po Olympiádě vyhodnotíme, jak na tom je. Tom by rád jel na Vueltu. Pokud bude silný jako nyní, najdeme pro něj místo ve výběru."