Polský etapák, zařazený do kategorie 2.2, má scénář velmi podobný souběžnému Oberösterreich Rundfahrt.
Začíná podvečerním prologem, v tomto případě v Krakově, a jeho trasa vede do vrchu. Nutno ovšem podotknout, že polský je o dost těžší než ten rakouský: na 1,4 km bude nutno překonat 118 výškových metrů.
Následující tři etapy, co se týče počtu výškových metrů, obdobně postupně gradují. A stejně jako v Rakousku by měla mít rozhodující vliv na konečné pořadí také poslední etapa končící na dlouhém kopci.
Rozdíl spočívá v tom, že suma nastoupaných metrů je v Polsku o přibližně 1600 metrů nižší než v etapáku v Horním Rakousku a hlavně v tom, že v Malopolsku končí na kopci i první etapa.
V průběhu první etapy cyklisté překonají 1844 výškových metrů. Cílové stoupání na kopec Chelm měří 4,2 km s průměrným sklonem 6,2 % a maximem k 9 %.
Druhá etapa obsahuje 2311 vertikálních metrů.
V poslední závodníci nastoupají 2184 metrů a závěr se odehraje na 8,1 km dlouhém kopci Stary Sacz s průměrným sklonem 8,3 % a maximy k 11 %.
Malopolski Wyścig Górski se jede po 61. Ročník 2020 vyhrál Vojtěch Řepa, o rok později jeho vítězství zopakoval Michal Schlegel a loni skončil na 3. místě Jakub Otruba. Tenhle poslední ročník ovládl Jonas Rapp z rakouského Hrinkow (na titulním snímku), s nímž se Jakub tentokrát utká na Oberösterreich Rundfahrt.
Loni v Polsku prolog chyběl. Už v úvodní etapě s dojezdem na stejný kopec jako letos (viz snímek níže) se udělaly důležité časové rozdíly. Druhá etapa dospěla do hromadné koncovky, ale pouze třicítky závodníků. V průběžném pořadí velký vítr neudělala. Třetí naopak velké časové rozdíly nadělala a překopala pořadí v první desítce, které se nastavilo po prvním dojezdu na kopec.
Vypadá to tedy, že letos vrchaři a ti, kdo budou usilovat o celkové pořadí, budou mít pouze jedno dějství, kde půjde o to zbytečně nezaváhat v pro ně přejezdové etapě. Ve zbylých třech musí aktivně usilovat o zisky, resp. jejich obhajobu.
Na startu by podle aktuálně dostupné a hodně neúplné startovní listiny měl stanout nadstandardní počet týmů. Z kontinentálních by to měly být domácí Voster a Mazowsze, ze zahraničních italská Gallina, dánský Restaurant Suri, novozélandský Global 6, kanadský Xspeed, německý Santic, maďarský Epronex, litevský Voltas, rumunský Mentorise a filipínský NSJBI. Dále 15 amatérských celků z Francie, Norska, Dánska, Nizozemska, Německa, Švédska a pochopitelně z Polska. A konečně národní výběry Německa a Bulharska.
S těmi všemi poměří síly od 1. do 4. června slovenský RRK Group a české ATT Investments a Elkov Kasper.
V loňském ročníku kromě 3. místa Jakuba Otruby se do desítky vešli ještě na 6. místě Karel Camrda a na 7. Jan Bárta. Pro Karla Camrdu to zároveň znamenalo 2. místo v soutěži jezdců do 23 let. Z 25 týmů na startu byl Elkov Kasper klasifikován na 3. a ATT Investments na 4. místě.
Karel Camrda na závod míří i letos, v dresu ATT Investments společně s Mártonem Dinou, Tomášem Jakoubkem, Janem Kašparem, Petrem Klabouchem a Matějem Stránským.