V Evropě se dosud jelo šest jednorázových závodů série WorldTour a statistika týmu Visma-Lease a Bike, který byl v předchozích letech považován za nejlepší tým na světě, je tristní. Na Omloopu byl nejlepší Van Aert na 11. místě, na Starde Bianche to bylo až 22. místo Attily Valtera, na Milán-Sanremo se Olav Kooij dostal na 8. příčku, v Bruggy-De Panne z toho bylo až 33. místo Loeho van Bellea, na E3 Classic byl 9. Matteo Jorgenson a na Gent-Wevelgem 19. Tiesj Benoot.
Visma má dlouhodobý problém uspět na monumentech, žádný nevyhrála už několik let, ale v minulosti pravidelně vítězila na menších klasikách, ale ani to už letos není pravda. Van Aert měl na E3 Classic opět značné potíže najít si dobrou pozici v rozhodujících okamžicích závodu, před Taaienbergem dobře věděl, že musí být vpředu, ale nedokázal se tam propracovat. Přesto to ještě mohl vyřešit výkonností a dojet si aspoň do druhé skupiny, kde byl jeho týmový kolega Jorgenson, ale toho nebyl schopný.
Van Aert zůstal v hlavní skupině a snažil se ještě závodit, ale už nebylo o co. Na Oude Kwaremont odskočil společně s Florianem Vermeerschem a podle měření belgických novinářů projel nejtěžší dlážděný úsek celého závodu rychleji než Mads Pedersen a Filippo Ganna a o deset sekund pomaleji než vítězný Mathieu van der Poel. Z toho si snažil vzít něco pozitivního, a le ve skutečnosti to znamená, že jeho výkonnost je hodně za očekáváním.
Belgičan se vrátil z vysokohorského soustředění na Tenerife až ve středu, pouhé dva dny před startem E3 Classic, ale doufal, že bude schopný zajet dobrý výsledek. Vedení týmu Visma-Lease a Bike po pátečním závodě už nehledalo žádné výmluvy. „Nebyli jsme dost dobří,“ řekl Grischa Niermann, hlavní sportovní ředitel, pro belgickou Sporzu. „Někdy je to bohužel tak jednoduché. Rozdíl je velký a není to hezké, ale budeme bojovat dál. Neviděli jsme nejlepšího Wouta, to je jisté. Teď se s tím musíme spokojit, protože je jasné, že s Mathieum nemůžeme závodit.“
Jorgenson byl na E3 nepochybně silnější, ale ani on nejlepším nestačil a navíc útočil zbytečně brzo a neefektivně. Na Kolem Flander by měl převzít roli jedničky týmu, ovšem zatím Van Aerta brání před kritikou a útoky veřejnosti. „Na sociálních sítích se hodně píše o všech, ale podívejte se na Woutovy úspěchy, je to jeden z nejlepších jezdců všech dob,“ zapřeháněl si Američan.
„Když pak odjedete několik špatných závodů a pak se na vás snese hromada kritiky...Chápu, že Belgičané chtějí vidět své závodníky vítězit, ale fanoušci musí pochopit, že jezdci jsou jenom lidé,“ pokračuje. „Byl jsem také na Tenerife, takže vím, jaké byly Woutovy dny,bez manželky a dvou dětí. Jediné, co mohl dělat, bylo ráno vstát, zvážit si jídlo a trénovat. Žije pro cyklistiku a dělá pro ni maximum. To je opravdu vše, co může dělat.“
Šanci dokázat, že soustředění na Tenerife nebylo špatné rozhodnutí, bude Van Aert mít už ve středu na Dwars door Vlaanderen, kde bude závodit s Jorgensonem (obhájcem vítězství) po svém boku. „Chtěl bych, aby Wout dosáhl na Dwars door Vlaanderen nějakého výsledku,“ přeje si Jorgenson. „Tak si může trochu zvednout sebevědomí na neděli. Doufám, že uděláme finále závodu zajímavé.“
I kdyby Van Aert s Jorgensonem na DDV uspěli, favority to z nich před nedělními Flandry neudělá, výkonnostní ztráta na Van der Poela a Tadeje Pogačara je příliš velká. Podle Niermanna týmu chybí zkušený Christophe Laporte, který přišel o celé jaro a stoprocentní není ani Dylan van Baarle, který si v lednu zlomil klíční kost a od té doby dotahuje výkonnostní ztrátu. Navíc z výběru vypadl také Olav Kooij, který si na Gent-Wevelgem také zlomil klíční kost. „Co se týče Dwars door Vlaanderen a Kolem Flander, ve středu bychom si samozřejmě přáli, aby tam Olav s námi byl, ale Wout a Matteo budou lídry. A jsem rád, že se Per Strand Hagenes vrací do Belgie. Ani on nebyl fit, ale už se dostatečně zotavil,“ vysvětluje Arthur van Dongen, asistent sportovního ředitele.
Ve Vismě už na nějaký klasikářský průlom moc nevěří a upínají se k jiným závodům. „Nesmíme zapomínat, že už máme 12 vítězství, a to s mladými kluky, jako jsou Matthew Brennan a Ben Tulett. A vyhráváme závody jako Algarve a Paříž-Nice, takže se toho můžeme držet,“ uzavírá Van Dongen.