Z diváckého pohledu je dobře, že Roglič neztratil půl minuty na Remca Evenepoela jen kvůli nešťastnému pádu, ale těžko vysvětlit, proč bylo pravidlo o ochranné zóně 3 kilometrů uplatněno zrovna v této etapě. 

Pravidlo dává naprostý smysl ve sprinterských dojezdech, aby se závodníci na celkové pořadí netlačili dopředu se svými týmy v úplném závěru etap a neovlivnil je negativně pád někoho před nimi. V tlačenici a situaci, kdy se o celkové pořadí a čas nezávodí, pouze se cyklisté snaží ochránit před nebezpečím, má pravidlo smysl. Jenže dojezd 11. etapy byl úplně jiný případ. 

Roglič udělal nedaleko před cílem nikým druhým nezaviněnou chybu v pomalé zatáčce ve sjezdu, když mu podklouzlo zadní kolo a šel k zemi. V tu chvíli byl těsně za Remcem Evenepoelem, který samozřejmě pokračoval na plný plyn dál a v cíli byl jen o 25 sekund horší než nejlepší Jonas Vingegaard a Tadej Pogačar. Než se Roglič zvedl a nasedl na kolo, ztratil na Evenepoela 30 sekund. Ale díky zmíněnému pravidlu mu byl rozhodčími udělen Evenepoelův čas. 

1174024591.jpg

Samotní rozhodčí nemohli rozhodnout jinak, Roglič měl na Evenepoelův čas podle pravidel UCI nárok, ale tohle pravidlo nemělo nikdy v takové etapě platit. Zcela postrádalo smysl. Absurdní je, že kdyby byl Roglič kousek před, nebo více za Evenepoelem a spadl sám, platil by čas, ve kterém projel cílem. Nebyl by totiž v žádné skupině a nebylo by možné rozhodnout jinak. Evenepoel přitom za Rogličův karambol nijak nemohl. Pád mu možná dokonce pomohl, nevíme, jak by si vedl v posledním kilometru do stoupání v porovnání s Belgičanem. 

Uplatnění pravidla o ochranné zóně v takové etapě nedává smysl ani z hlediska bezpečnosti. Závodníci díky tomu nebudou riskovat méně, protože jim jde o každou vteřinu. Jet ve sjezdu co nejrychleji bylo potřeba, Roglič s Evenepoelem se snažili snížit ztrátu a riskovat museli.  

Nesmyslné nastavení pravidel významně zasáhlo do celkového pořadí Tour de France a boje o konečné pódium. Není pravděpodobné, že by tohle nakonec rozhodlo, ale to nic nemění na necitlivosti zařazení ochranné zóny v horské etapě.