Canyon se u modelu Ultimate CF Evo Disc zaměřil na celkovou váhu kola. Je to poslední a nejlehčí Ultimate s kotoučovými brzdami. Ve velikosti M a bez pedálů neváží ani šest kilogramů a je jedním z nejlehčích kol s kotoučovými brzdami, které kdy byly navrženy a vyrobeny.
Rám váží 641 gram a vidlice má 285 gramů, což je podle Canyonu na hranicích možností, jak ještě odlehčit dvě základní části kola. Nízká váha je možná díky použití a kombinaci karbonů ultra-high modulus (UHM) a ultra-high tension (UHT).
Novinkou jsou také řídítka, či spíše kokpit CV20 Evocockpit. Ten je o 15 % lehčí než CP10 Aerocockpit a váží 270 gramů. Nešetřilo se na výbavě. Řazení zajíšťuje sada Sram Red eTap AXS 2x12, brzdy jsou HRD také od Sramu, kola z limitované série PRC Dicut db 24 dodal DT Swiss. Pouze 120 gramů váží sedlovka 1K carbon od Schmolke a 61 gram má sedlo Selle Italia C59.
Karbonový držák přesmykače, titanové šrouby a specilání hliníkové pevné osy snižují celkovou váhu kola, které je pod šesti kilogramy.
Canyon Ultimate CF Evo Disc je dostupný za cenu 10 000 eur ode dneška 11. července na Canyon.com.
Foto Tino Pohlmann