Movistar přistupuje k třítýdenním závodům trochu odlišně. Eusebio Unzue, dlouholetý ředitel týmu, chce mít na startu každého dlouhého etapáku víc lídrů. Proto na Giro d´Italia jeli společně Richard Carapaz a Mikel Landa (a v plánu byl i Valverde), na Tour de France startovali Valverde, Quintana a Landa a na Vueltě Quintana a Valverde (a Carapaz nejede kvůli údajnému zranění, jinak by nechyběl ani on). 

Zdá se to jako rozumné řešení, dva lídři jsou jistější a nakonec to vedlo k vítězství na italském Giru, ale od té doby panuje v Movistaru poněkud napjatá atmosféra. Tři ze čtyř lídrů odcházejí a ne v dobrém. Mikel Landa nikdy necítil podporu týmu a proto odchází do Bahrain Merida, Richard Carapaz se dohodl s Ineosem a to především kvůli konfliktu jeho agenta Giovanniho Acquadra s vedením Movistaru. Nairo Quintana také odchází, zatím není jisté kam, mluvilo se o Arkea Samsic, ale do věci se prý vložil i celek UAE Emirates s lepší nabídkou.

Přesto jsou všichni stále ještě jezdci Movistaru a podle toho by měli spolupracovat a závodit. Jenže to moc nefungovalo už na Tour de France a ještě větší zmatek panuje na Vueltě. Vše začalo velmi dobře, ve druhé etapě opakovaně útočil Alejandro Valverde, ale když se podařilo uniknout a vyhrát etapu Nairu Quintanovi, zdálo se, že lídr týmu je jasný. Navíc Valverde už před startem závodu tvrdil, že jede na etapy a do celkového pořadí by neměl zasahovat. 

Jenže Valverde se nedokáže donutit ztratit čas v celkovém pořadí a jede na sebe. Bylo to zcela zřejmé v páté etapě s cílem u observatoře Javalambre. Valverde byl prvním z favoritů, který zaútočil. Jenže jeho útok utrhl ze skupiny i Quintanu. To však Valverdemu vůbec nevadilo. Když zaútočil Miguel Angel Lopez, spolupracoval s Primožem Rogličem, hlavním favoritem Vuelty a ujížděl osamocenému Quintanovi. 

Výrazně tím pomohl Rogličovi, který neztratil moc času na Lopeze a naopak získal na Quintanu a další soupeře. Valverde rozhodně neměl spolupracovat s Rogličem, pokud je hlavním lídrem Movistaru Nairo Quintana. Jenže Valverde a Quintana nejsou týmoví kolegové, v této situaci už ne. 

Po etapě byli Valverde a Quintana diplomatičtí, ale Valverdeho vyjádření bylo přinejlepším zvláštní: "Nairo neselhal. Je pořád silný a sice ztratil nějaký čas, ale nebylo to moc. Selháním by bylo ztratit pět minut, například. Kopec mu měl vyhovovat, ale nemůžete být každý den stejně dobří. Já se snažil jet, snažil jsem se nenechat odjet Supermana (Lopeze - pozn. red.) moc daleko. Lopez byl největším favoritem a potvrdil to. Dnes jsem měl dobré nohy, ale nic to neznamená - pokračujeme den po dni a Nairo samozřejmě zůstává naším lídrem na celkové pořadí." 

Cože? Nairo je lídrem, ale měl špatný den, tak jsem mu radši ujel? Je tohle normální taktika? Těžko říct, co tím Valverde sleduje. Samozřejmě je skvělým závodníkem (vždy byl oblíbeným jezdcem autora článku), šampionem a nikdy nebyl domestikem, ale tohle prostě nefunguje. Opravdu by bylo zajímavé sledovat, jak by dopadlo Giro, kdyby zde s Carapazem a Landou závodil i Valverde. Vyhrál by vůbec Richard Carapaz? 

Quintana zůstává klidný, ale po prvním horském dojezdu je už docela jasné, že ani on, ani Valverde nejedou na vítězství. O tom by se mělo rozhodnout mezi Rogličem a Lopezem. Kolumbijec má větší naději na konečné pódium, v průběhu třítýdenního závodu se často zlepšuje, zatímco Valverde mívá vždy aspoň jeden špatný den. Jet na Valverdeho se nemusí vyplatit a v Movistaru to vědí. 

"Alejandro byl silný a už jsme se bavili o tom, že budeme respektovat toho, kdo se bude cítit silnější. Naštěstí jsem neztratil moc času a doufám, že se mi forma vrátí. Prostě jsem se necítil nejlíp. Jakmile se vrátím do své předchozí formy, zkusím získat výhodu. Dnes jsem se snažil ubránit, jen mi chyběla trocha síly. Po Tour de France nevíte, jak vaše tělo zareaguje. Závodím naplno od začátku sezóny a je normální, že jsem někdy unavený v této části sezóny." 

Podle slov Naira Quintany je jasné, že tito dva spolupracovat nebudou a vždy pojede ten, kdo se cítí lépe. K vítězství to nepovede, ani k pohodě v týmu. A je to chyba vedení Movistaru a sportovních ředitelů. Ale třeba se v jezdcích a sportovních ředitelích Movistaru něco zlomí a vymyslí geniální taktiku, kterou zaskočí všechny soupeře i fanoušky.