Van der Poel bude jednoznačným lídrem nizozemského výběru a bude také největším favoritem olympijského závodu. Výběr ostatních jezdců se tedy řídil podle toho, kdo mu bude schopen pomoci nejvíc. Manažer národního týmu Koos Moerenhout nakonec vybral Dylana van Baarleho a Daana Hooleho, který kromě silničního závodu pojede i časovku. Dalšími kandidáty byli sprinter Olav Kooij a Oscar Riesebeek, Van der Poelův domestik z týmu Alpecin-Deceuninck. 

1131728016.jpg

Pětadvacetiletý Hoole není tak známý a úspěšný jako Kooij, ale Moerenhout mu dal přednost, protože umí pomáhat lídrům. Jezdec týmu Lidl-Trek patří ke klíčovým mužům Jonathana Milana a Madse Pedersena. Navíc je i kvalitním časovkářem a Nizozemci museli jednoho z výběru pro silniční závod použít i v chronometru, protože olympijské regule nedovolují nominovat na časovku dalšího závodníka. 

Van Baarle bude Van der Poelovi také pomáhat, ale může se stát i záložním lídrem. Bývalý vítěz Paříž-Roubaix, Omloop let Nieuwsblad, Dwars door Vlaanderen a současný mistr Nizozemska dokázal v roce 2021 dojet druhý na mistrovství světa ve Flandrech. Na dlouhé jednorázové závody je specialista a mohl by závodem zajímavě zamíchat ve prospěch Nizozemců. 

1130029168.jpg

"Všichni už vědí, že jsem rád, že se Mathieu rozhodl jet pouze silniční závod v Paříži," reagoval Koos Moerenhout na stránkách nizozemského svazu KNWU. "S jasným zaměřením a přímou cestou k Olympijským hrám si s tímto týmem opět půjdeme pro úspěch."

"Trať povede jezdce přímo ulicemi celé Paříže a příležitosti nabízejí zejména stoupání v okolí Montmartru. Daan Hoole bude podporovat oba vedoucí jezdce a zúčastní se časovky," dodal Moerenhout. 

Nizozemci jsou prvním týmem, který oznámil oficiální nominaci na Olympijské hry. Nejpočetnější sestavy Belgie, Dánska, Slovinska, Velké Británie a Francie mohou nominovat čtyři závodníky, nikdo tedy nebude mít příliš silný tým a celkem bude pouze 90 jezdců v mužském pelotonu. Hlídat průběh závodu bude pro jeden tým na 275 kilometrech prakticky nemožné.