Hirt se ve výjezdu na Oropu rychle zařadil do skupiny elitních pronásledovatelů a nakonec cíl protnul se ztrátou 37 sekund na Tadeje Pogačara a pouze 10 sekund na druhého Daného Martíneze a třetího Gerainta Thomase. Po dvou etapách tedy ztrácí 1:11 na suveréna v růžovém trikotu, ovšem pouze 26 sekund na průběžně druhého Thomase. 

„Byla to těžká a stresující etapa,“ přiznal Hirt po druhém závodním dnu. „Vlastně celý tento zahajovací víkend byl velmi náročný. Možná to teď bude klidnější, když jsou mezi vrchaři nějaké mezery. Obvykle se mi na Grand Tour moc nedaří start, takže jsem po těchto dvou etapách docela spokojený. Uvidíme, co dokážeme v celkovém pořadí, ale teď to není cíl,“ dodává Hirt s klidem.

Soudal Quick-Step se nyní zaměří na hlavní cíl tohoto Gira a tím je dovézt Tima Merliera k vítězství v hromadných koncovkách. Do akce se tedy více zapojí Josef Černý a Hirt se bude snažit hlídat své umístění v celkovém pořadí.

Přesně tohle jsem chtěl, raduje se Pogačar

Tadej Pogačar si po menším zklamání z úvodní etapy dojel pro jednoznačně vítězství a spravil si náladu. „Byl to jeden z mých snů,“ řekl po triumfu ve 2. etapě. Dosáhl tím na etapová vítězství ve všech třech Grand Tours. „To se nepodaří mnoha jezdcům,“ myslí si pětadvacetiletý lídr týmu UAE Emirates. 

1161077353.jpg

Celá etapa probíhala podle plánu týmu UAE Emirates, který nemusel pracovat, protože to za ně vzal konkurenční Ineos Grenadiers. Ten nechal odjet jen malou skupinu uprchlíků a poté celý den tahal peloton. Pogačar tak musel řešit pouze defekt těsně před Oropou a následný pád. „Najednou jsem měl prázdný plášť, myslím, že se mi dokonce zlomilo kolo.“ Ale nerozhodilo ho to. „Ne, nebál jsem se. V centru města jsem trefil díru a okamžitě jsem měl prázdnou pneumatiku. Dokonce si myslím, že mi prasklo kolo. Ale zůstal jsem klidný.“

„I když jsem byl trochu zmatený. Chtěl jsem zastavit před zatáčkou, ale z auta mi řekli, že to bude lepší až po ní. Naštěstí ten pád nebyl nic vážného,“ smál se Pogačar po etapě. Týmoví kolegové dotáhli Slovince do špice pelotonu a rozjeli tempo až do mety 4,5 kilometru před cílem. „Někde mezi 4,5 km a 3,5 km od pásky jsem chtěl zaútočit,“ vysvětlil Pogačar.

„Stoupání jsem moc neznal a pak je těžké odhadnout, kdy za to vzít. Díky pilotovi Majkovi jsem dokázal svůj útok perfektně načasovat,“ pochválil svého zkušeného týmového kolegu Rafala Majku.

Už druhý den závodu s oblékl do růžového dresu. „Přesně tohle jsem chtěl,“ pochvaloval si. „Stejně jako vítězství v etapě. A také jsem si chtěl trochu otestovat nohy. Teď si můžeme jako tým trochu odpočinout a ve sprintech zůstat v bezpečném odstupu.“

1161050045.jpg

Thomas očekával Pogačarův útok

Geraint Thomas pojal první horský dojezd opatrně a využil svých bohatých zkušeností. Když Pogačar zaútočil, nasadil vlastní tempo, které bylo v tu chvíli třetí. nejvyšší za Pogačarem a Benem O'Connore, ale zatímco Australana jeho sebevědomí zničilo, Thomas to dotáhl na třetí místo v etapě a druhé v průběžném celkovém pořadí. „Na druhý den Gira to bylo fajn,“ řekl v cíli suše.

„Necítil jsem se tak dobře jako včera. Včera jsem se cítil trochu výbušnější, ale na druhý den to bylo v pořádku. Doufejme, že se nám bude v závodě dařit i nadále.  Všechno je ještě možné, ale Tadej... Ano, je to Tadej,“ uvědomuje si, kdo je největší favorit. 

„Tadejův útok jsme očekávali. Doufal jsem, že bych mohl jet s ním, ale věděl jsem, že kdybych takhle pokračoval, tak vybouchnu,“ vysvětlil velšský cyklista. „Chvíli jsem se sice cítil špatně, když jsem se držel v háku Bena O'Connora, ale byl jsem opravdu na hranici možností. Musel jsem se vzpamatovat. Pak se zezadu přiřítila skupina a já se snažil zasprintovat.“

Thomas také přidal alternativní vysvětlení, proč jeho tým celý den pracoval na čele pelotonu. „Důvodem, proč jsme převzali kontrolu v pelotonu, byla snaha být vpředu. Chtěli jsme se vyhnout problémům v technickém nájezdu do finále.“

1161136690.jpg

Je to pro nás povzbuzení, říká spokojený Martínez

Cílové stoupání skvěle vyšlo týmu Bora-Hansgrohe. Ve skupině za Pogačarem nejvíc tahal mladý Florian Lipowitz a pracoval pro Daniho Martíneze, který se odvděčil druhým místem v cíli. Na začátku výjezdu na Oropu přitom musel řešit technický problém a málem z pelotonu odpadl. „Měl mechanický problém,“ řekl Bernhard Eisel, sportovní ředitel Bory pro Eurosport. „Nevíme přesně, co se stalo, ale zavolal si nás. Nemohli jsme se k němu dostat, ale dokázal si to opravit sám. Ještě musíme zjistit, co to bylo.“

„Nakonec jsme si vedli dobře,“ byl spokojený třetí muž průběžného pořadí. „V celkové klasifikaci jsme hodně vpředu. To bylo to, o co jsme usilovali. Pocity jsou dobré. A tento výsledek je povzbuzením pro sebevědomí a morálku. O tom není pochyb. Teď se jen musíme soustředit na to, co přijde, protože většina Gira je ještě před námi.“

„Myslím, že oba jeli působivě. Máme z toho velkou radost. Byl to pro nás dobrý víkend,“ pochválil Eisel Martíneze i Lipowitze.