Vídeň podniká další krok ke klimatické neutralitě a ochraně životního prostředí. Do roku 2025 totiž město rozšíří stávající síť stanovišť WienMobil na celkem sto míst, kde si Vídeňané budou moct vypůjčit elektrokoloběžku, kolo, skútr nebo elektroauto. Podle vídeňské radnice právě sdílené dopravní prostředky skvěle doplňují vybudovanou síť městské hromadné dopravy a zajišťují dostatečnou flexibilitu, která by měla umět konkurovat i vlastním osobním automobilům. 

V současné době se ve Vídni nachází devět stanovišť, kde je možné si vypůjčit 56 elektrokoloběžek, 36 elektroskútrů a 12 elektroaut. Do konce roku se má současná nabídka zdvojnásobit a Vídeňané si budou moct zvolený dopravní prostředek vypůjčit již na šestnácti stanovištích. První stanoviště WienMobil přitom vzniklo v roce 2018 ve vídeňském Simmeringu. Navíc se má rozrůst i kapacita elektroaut ze současných 28 elektroaut, které pravidelně využívá zhruba 3 000 uživatelů, na 100 do roku 2023. 

Máme ve Vídni výbornou, stále se rozšiřující síť městské hromadné dopravy za nízkou cenu. Stanoviště WienMobil jsou skvělým doplněním ekologické veřejné dopravy. Domluva na rozšíření sítě na sto stanovišť do roku 2025 je důležitým příspěvkem pro Vídeň jako vzorové ekologické město,“ okomentovala novou iniciativu města radní pro mobilitu Ulli Sima. Dvě třetiny plánovaných stanovišť přitom vzniknou v okrajových částech Vídně, např. i v nové čtvrti Seestadt Aspern na  severovýchodě města. Právě v těchto oblastech jsou podle vídeňské radnice sdílené dopravní prostředky skvělým doplněním infrastruktury. 

Vedle zmíněných stanovišť WienMobil představila vídeňská radnice minulý týden i projekt sdílených kol WienMobil Rad. Tím Vídeň, podobně jako Praha, propojí nabídku dopravního podniku právě se sdílenými koly. V ulicích rakouské metropole se během roku objeví 3 000 nových kol, která budou trvale jezdit přímo v barvách dopravního podniku. Držitelé předplatných kuponů si navíc kola půjčí za poloviční tarif, 30 minut je vyjde na 30 eurocentů, tedy asi osm korun.