Trasa letošního ročníku Giro d´Italia ještě nebyla ani představena a přesto lehkonozí vrchaři upínají své naděje k italskému závodu, od kterého si slibují náročnější etapy v horách. Na Tour de France se jich totiž moc nedočkají a nárůst časovkářských kilometrů (ačkoliv nijak výrazný) má také svůj vliv. Vrchaři se obávají, že čas ztracený v časovkách nebudou mít kde získat zpět, protože na letošní Tour de France je málo dlouhých horských etap ve vysoké nadmořské výšce, kde by měli být nejsilnější. 

Naposledy se o záměru vydat se na Giro d´Italia zmínil Thibaut Pinot. U lídra týmu Groupama - FDJ ale hraje největší roli zklamání, které v posledních dvou letech na Tour de France zažil. Pinot patřil v ročníku 2019 k nejlepším závodníkům, v závěrečných horských etapách mohl útočit na vítězství, ale kvůli zranění kolena musel odstoupit těsně před cílem. Loni se na Tour vrátil, jenže se opět zranil, tentokrát hned v úvodní etapě, a nenaplnil očekávání. 

Pinot nezvládá mediální tlak spojený s nejvýznamnějším závodem světa, který je na něj, jako na největší domácí naději, ještě větší. Na Giru se v minulosti cítil lépe, nejen kvůli menšímu tlaku, ale také díky chladnějšímu počasí, skladbě trati a možná i menší konkurenci. A nejde jen o jeho vlastní úmysly, dobře si rozmyslet rozdělení musí celý tým Groupama - FDJ. Pinot je sice populární závodník, ale velmi nespolehlivý. Ze 14 účastí na Grand Tours v polovině případů nedokončil. Na loňské Tour byl jasným lídrem, tým Marca Madiota neměl záložní plán a nevyplatilo se to. 

Letošní Tour bude přívětivá ke sprinterům, hromadných dojezdů se čeká hodně a proto by lídrem měl být sprinter Arnaud Démare. Francouzský mistr loni vyhrál 14 závodům, včetně 4 etap na Giru. Příležitost na Tour de France si zaslouží, také vzhledem k očekávaným náročným etapám na větru. Ty nemá Pinot rád, zatímco silná sprinterská sestava týmu Groupama - FDJ by těchto etap mohla využít. 

Ale Pinot není sám, kdo si vybral Giro d´Italia. Stejný úmysl má Nairo Quintana, kterému však brání chybějící pozvánka. Tým Arkéa - Samsic je podle neověřených zákulisních informací ochotný si start na Giru zaplatit, aby vyhověl přání svého lídra. Tento problém nemá tým BORA - hansgrohe. Německá sestava WorldTour také mění cíle, na Giro pojede Emanuel Buchmann a chce na pódium. Tour pojedou sprinteři Pascal Ackermann a Peter Sagan. 

 

Už druhý rok stojí o start na Giro d´Italia Kolumbijec Egan Bernal. Vítěz Tour 2019 loni nedostal příležitost nejen kvůli pandemii koronaviru, která zcela rozložila zamíchala závodní kalendář, ale především kvůli vedení týmu Ineos Grenadiers. Dave Brailsford a jeho sportovní ředitelé rozhodli, že Tour je důležitější cíl a hlavní je uspět tam. Letos se Bernal opět na začátku roku zmínil o zájmu startovat na Giru, ale zase se neporadil s vedením týmu a není tedy docela jasné, zda se debutu na Giru dočká. Ineos má v plánu poslat na Giro obhájce vítězství Taa Geoghegana Harta, ale ještě jeden lídr by se asi hodil. 

Giro chtějí vyzkoušet lídři Bahrain Victorious Mikel Landa a Pello Bilbao, dále lídři Trek - Segafredo Vincenzo Nibali a Bauke Mollema, ačkoliv na celkové pořadí pojede nejspíš jen Nibali. Na giro se určitě vrátí Simon Yates z BikeExchange, Movistar dá příležitost Marcu Solerovi, Astana spoléhá na Aleksandra Vlasova, opět pojede Domenico Pozzovivo z Qhubeka Assos a samozřejmě snad také Remco Evenepoel. 

Na Tour de France by měli startovat Tadej Pogačar, Primož Roglič, Tom Dumoulin, Chris Froome, Julian Alaphilippe, Geraint Thomas, Enric Mas a Miguel Angel Lopez a další. Také spousta jezdců, kteří budou za sebou budou mít Giro, například Landa a Nibali, ale ne všichni chtějí uspět i celkově. Na španělské Vueltě by zase mohli dostat příležitost jiní lídři. Deceuninck - Quick-Step povede Joao Almeida, Trek - Segafredo věří Giuliu Cicconemu a Movistar Alejandru Valverdemu. Hlavním cílem je také pro Rigoberta Urana a debut na Grand Tour by si zde měl odbýt Tom Pidcock.