Standardní verzi Corsa Pro jsme testovali v šířce 26 milimetrů, Controly jsme získali v (pro mě) mnohem zajímavější šířce 30 mm. V této šířce jsou nejenom bezdušové, ale také kompatibilní s hookless ráfky, nesvléknou se tedy ani z ráfků bez patek. A na hookless karbonových ráfcích s vnitřní šířkou 22 mm jsem pláště testoval. 

Podle mého názoru neexistují stylovější pláště než Vittorie Corsa Pro s přírodní barvou bavlny na stranách pláště. Světlé boky plášťů jsou v posledních letech oblíbené, ale podle mě jsou stylové jen když jsou opravdu vyrobené z bavlny a barva boků je autentická. Vittorie takové jsou, bavlněná konstrukce je měkká a poddajná, což poznáte dobře už v ruce při nasazování plášťů na ráfek. A ještě více poddajnost poznáte při jízdě, protože jízdní vlastnosti těchto plášťů jsou vynikající. Přizpůsobují se nerovnostem na silnici a jízdu „žehlí“.

IMG_2937.jpeg

30mm pláště jsou vhodné pro bezdušové použití na bezpatkových ráfcích.

Controly mají stejně jako Corsy Pro 320 TPI (Threads Per Inch) a běhoun je ze směsi grafenu a siliky. Většinu technologií sdílí se standardními Corsami, rozdíl je v tom, že mají silnější vrstvu běhounu, takže jsou o něco odolnější a vydrží v provozu více kilometrů a měly by i lépe držet na vodě a kostkách, podle Vittorie díky vzorku ve tvaru rybí kosti. Ale aby tak drobný vzoreček na úzkém plášti měl jakkoliv znatelný vliv na jízdní vlastnosti a grip se mi zdá dost nepravděpodobné.

Pětihvězdičkové jízdní vlastnosti

Nasadit na ráfek šly v podstatě bez problému, musel jsem použít kompresor (stačí i CO2 bombička, pokud musíte pláště sundat na vyjížďce), aby naskočily a také bylo potřeba použít více těsnícího tmelu, aby udržely tlak. To je asi největší nevýhoda bavlněné konstrukce těchto plášťů. Dofukoval jsem často. Na ráfku s vnitřní šířkou 22 mm jsou široké 30 mm, nijak se nezvětšily, což je rozhodně pozitivní, udávanou šířku drží.

IMG_2941.jpeg

Verze Control má silnější běhoun a odlišný vzorek.

Na silnici jsou prostě skvělé, podle měření Bicycle Rolling Resistance mají o něco vyšší valivý odpor oproti Corsám Pro, což je dáno silnější vrstvou běhounu, ale na kole jsem to rozhodně nepoznal. Samozřejmě pokud závodíte jen na hladkém asfaltu, tak je pro vás lepší zvolit Corsy Pro, nebo dokonce Corsy Pro Speed. Poznal jsem však skvělé jízdní vlastnosti, pohodlí, které 30mm pláště nabízí a dodávaly mi i jistotu v zatáčkách. Corsy drží skvěle, ať už jde o standardní verzi, nebo o Controly.

Vittoria vyrábí šířky 26 mm, 28 mm, 30 mm, 32 mm a 34 mm. Pokud si tedy chcete dopřát ještě více pohodlí, výběr máte dostatečný, ale na gravelové cesty s kamením bych je moc nebral, protože boky plášťů nejsou příliš chráněné proti proříznutí. Vyzkoušel jsem to a pláště přežily bez problému, jen jsem se u toho necítil moc jistě. Prostě jsou to rychlé silniční pláště, v jakékoliv šířce.

20240407PRX1092-A.S.O._Pauline_Ballet.jpg

Jízdní vlastnosti všech modelů Corsa jsou vynikající i v nejtěžších podmínkách.

Na vodě zrovna neriskuji, ale i tak jsem měl větší pocit jistoty, nejenom díky směsi, ale také také šířce a celkové poddajnosti. Na kostkách Corsy Pro Control září, jízda po dlažbě je vážně vynikající. Mnozí profesionální závodníci si Controly berou například na Paříž-Roubaix a to zejména kvůli větší odolnosti a také když chtějí využít šířku 34 mm, ale například Mathieu van der Poel vyhrál poslední dva ročníky na standardních Corsách Pro. 

Závěr

Pláště jsou rychlé, a to i díky nízké váze, mají 325 gramů. Odvalují skvěle a hlavně kvalita jízdy je perfektní, možná nejlepší na trhu. Na druhou stranu vyžadují více údržby, dofoukávat jsem musel před každou jízdou. To pro někoho může být nepříjemné, ale pláště stejně doporučujeme kontrolovat před každou jízdou. A díky pozitivním vlastnostem a také vzhledu se Corsy Control nebojím doporučit každému, kdo hledá špičkový plášť. 

 Seženete je přímo u distributora značky Vittoria na e-shopu ProgressCycle.cz nebo u dalších prodejců značky Vittoria.