loading...

Značka Basso se v posledních letech stala prestižní a ani k tomu nepotřebovala spolupráci s profesionálními závodními týmy. Stačí kvalita jejich výrobků. A tak je opravdu příkladná, jak jsme zjistili v případě modelu Venta. 

Basso Venta má karbonový rám bez jakýchkoliv hliníkových částí, ani ve středu, ani hlavové části. celokorabonová je i vidlice. Vzhled a geometrie rámu je klasická a velmi elegantní, převážně kulaté trubky a perfektní zpracování karbonu a laku kolu velmi sluší. Rám je nabízen v sedmi velikostech, od 45 do 61. Má vnitřní vedení kabelů a bovdenů a je kompatibilní s elektrickým řazením Shimano a Campagnolo. 

Do testu jsme dostali kolo v barvě Electric Sky a matný, ale velmi výrazný lak vypadá na klasických tvarech rámu skvěle. Design a barvy jsou samozřejmě otázkou osobního vkusu, ale pochválit musíme zpracování, které je bezchybné. Rám je opravdu vyráběn v Itálii, přímo firmou Basso a na pečlivosti při výrobě je to znát. 

A tradiční italský přístup je znát i na geometrii a ovládání kola. Je totiž skvělé. Italská kola nabízejí většinou skvělou ovladatelnost a jakousi radost z jízdy a Basso Venta je přesně takové. Kolo skvěle drží stopu a je přesné a klidné i v technických sjezdech. I tuhost rámu je příkladná a rozhodně se hodí i k závodnímu použití.           

Testovací model byl vybaven kompletní sadou Shimano 105 a doplňky Microtech, což je značka spadající pod společnost Basso. Kola Microtech MCT38 jsou hliníková a vysoká 35 milimetrů. Nejsou to zrovna závodní sety kol, dohromady váží kolem 1730 gramů, ale svou práci v tréninku odvádí dobře, jsou pevná a spolehlivá. Kola jsou obutá do plášťů Michelin Competition, ale možná by zasloužily o něco kvalitnější pláště s lepší přilnavostí.

Od Microtechu je i představec, sedlovka a řídítka. Vše hliníkové. Právě řídítka jsou nejslabším článkem celého kola. Mají totiž opravdu hodně podivný tvar, na který jsem si zvyknout nedokázal. Zejména při spodním úchopu. Řídítka s tradičnějším tvarem by byly nejen praktičtější, ale rozhodně i mnohem hezčí. 

Naopak se mi líbí klasická objímka sedlovky. Výrobci se v současnosti snaží uchycení sedlovky schovat do rámu a navrhují různé systémy s klíny, které mnohdy nefungují dobře a je s tím více problémů, než je nutné. Basso použilo bezproblémovou objímku, což je docela osvěžující.   


Perfektní stopětka

Na kole jsme vyzkoušeli novou sadu Shimano 105 ve variantě s ráfkovými brzdami. Stopětka loni prošla velkou modernizací a je velmi podobná sadám Ultegra a Dura-Ace. A funguje perfektně. Funkčnost sady je bezchybná, skvěle řadí a brzdí, kliky a převodníky jsou pevné, i design sady je skvělý, osobně se mi tmavá barva stopětky líbí víc, než namodralý vzhled o třídu vyšší Ultegry.

Sada Shimano 105 je pouze o 204 gramy těžší než Ultegra a o 517 gramů těžší než Dura-Ace. A za mnohem lepší cenu. Na Bassu fungovala bezchybně, přehazovačka a přesmykač fungovaly bez zaváhání, brzdy jsou vynikající a celkově je stopětka špičkový produkt za dobrou cenu. A na Ventu vypadá výborně.  


Závěr

Basso u modelu Venta nabízí krásný a kvalitně zpracovaný rám s vynikajícími vlastnostmi na silnici. Rámu zdatně sekundují vylepšená sada Shimano 105 a spolehlivá kola Microtech. Slabší stránkou kola jsou doplňky od Microtechu, především řídítka. 

Dovozce, u kterého lze kola rovněž otestovat, www.basso-bikes.cz.

Foto RoadCycling.cz