loading...

Cannondale se u svého špičkového modelu SuperSix EVO vzdal jednoduchého designu předchozí generace s kulatými trubkami o malém průměru a nevýrazným slopingem. Důvod je jasný, bylo potřeba následovat současné trendy a moderní technologie. Takže nový SuperSix má sníženou zadní horní stavbu, schovaný zámek sedlovky, všechy bovdeny vedené vnitřkem a aerodynamicky optimalizovaný tvar rámu. 

Cannondale tvrdí, že nový model je všech ohledech lepší a rozhodně to není jen marketingové prohlášení. Jízdní dojmy mám mimořádně pozitivní. Kolo je lehké, živé a také komfortní. Na první pohled mě zaujalo hned několik detailů. Prvním detailem jsou samozřejmě řídítka a přestavec s integrovaným vedením bovdenů do rámu skrz podložky. Díky tomu je vzhled kola čistý, ale také je tím omezen rozsah otáčení. Řídítka neotočíte do pravého úhlu. To je většinou zcela nepodstatné, ale občas může být složité otočit se na úzké silnici.        

Cannondale vylepšil aerodynamiku, ale na estetice kola to není moc znát, zejména sedlová trubka a sedlovka jsou hodně subtilní a ve tvaru zkráceného křídla. Karbonová sedlovka se zámkem schovaným uvnitř rámu je navíc zodpovědná za pohodlí a funguje výborně, oproti jiným závodním kolům je SuperSix komfortní a jak je dnes už dobře známo, pohodlnější znamená v reálném světě i rychlejší. 

S komfortem souvisí i pneumatiky. Na testovaném kole jsou nasazeny Vittorie Rubino v šíři 25 mm, Ale rám podle Cannondalu zvládne až 30mm pláště či galusky, aby zbyl dostatek prostor mezi koly a rámem. Závodnímu střihu kola 25mm pláště skvěle sedly.   

Dostáváme se k zapleteným kolům. HollowGram 35 mají karbonový ráfek a jsou z dílny Cannondalu. Ve spolupráci s pevným a lehkým rámem na silnici zazářily. Lehké ráfky umožňují skvělou akceleraci, nástupy a spurty jsou díky nim snazší a rychlejší. Kolo jsem vyzkoušel i v rakouských Alpách a zejména ve výjezdu na Grossglockner jsem ocenil nízkou váhu celého kola a zejména ráfků. Zajímavostí je pevná osa s možností rychlé výměny, není třeba vytáhnout celou osu z vidlice. 

Dalším zajímavým detailem je senzor na předním náboji. Měří rychlost, trasu a vzdálenost. Navíc se k senzoru můžete připojit přes telefon prostřednictvím aplikace Cannondale a získat ze senzoru ještě více funkcí. 

Design kola je jednoduchý a s minimem log a nápisů. Bílá na rámu má elegantní perleťový nádech a za zmínku stojí i téměř neviditelné reflexní proužky na rámu při pohledu zezadu. Zásadně zvyšují viditelnost jezdce ve zhoršených světlených podmínkách.   

Sram Force eTap AXS

Elektronické řazení není žádnou novinkou, ale elektronické bezdrátové řazení pořád zní hodně hightech. Na testovaném kole byla elektronická sada Sram Force s převodníky s 48 a 35 zuby a s dvanáctirychlostní sadou 10-28. Jeden pastorek navíc toho moc nezmění, ale rozsah převodů byl příjemný a netradiční počet zubů na převodnících nepřinášel žádné problémy. 

Chvíli mi trvalo zvyknout si na způsob řazení, kdy současné zmáčkuntí páčky na obou pákách přeřadí na převodnících. Naučit se to zabere malou chvíli, zvyknout si na to ntolik, abyste o tom vůbec nepřemýšleli, trvá o něco déle. Způsoby řazení Shimana a Campagnola považuji za lepší. Negativně mě překvapila i pomalá reakce přesmykače, přeřazení na převodnících trvalo docela dlouho, rozhodně déle než u Shimana. Řazení čeká na ideální pozici převodníků. je tosice malá prodleva, ale znát je. Přehazovačka funguje bez zaváhání a bezchybně. Sram trumfuje konkurenty v bezdrátové technologii. Kolo je díky tomu čistší, jednodušší a snazší na údržbu.

Kotoučové brzdy Sram jsou spolehlivé a nezaváhaly ani v dlouhých alpských sjezdech. Několikakilometrové sjezdy s mnoha pomalými zatáčkami jsou díky kotoučovým brzdám příjemnější a větší brzdná síla systému šetří síly jezdce.       

Jízdní dojmy

Je velmi snadné se s Cannondalem sžít a zvyknout si na lehkost, hbitost a ovladatelnost celého kola. Na SuperSix jsem se cítil rychlý, v dlouhých kopcích i na rovině. Z kola prostě máte dobrý pocit. Mě osobně nejvíce zaujala a nadchla rychlost akcelerace. V sedle se cítíte jako závodník.

Ale můžete se i jen pomalu vozit, nikam nespěchat a SuperSix to bude vyhovovat. Je na něm příjemná vyjížďka kolem jezera s nastoupanými 30 metry, ale když je potřeba, pomůže v nejtěžším terénu, ať už v krátkých stoupáních a na kostkách, nebo v dlouhých alpských průsmycích. A ještě si užijete dlouhé sjezdy.

Současným trendem jsou kola, která jsou lehká do kopců a zároveň aerodynamická na rovinách a efektivní ve vysokých rychlostech. Doba specializace jednotlivých modelů skončila. SuperSix tohle splňuje. Máte pocit, že nic víc už nikdy potřebovat nebudete. 

Cannondale SuperSix EVO Force eTap AXS 

Hlavové složení  SuperSix
Pneumatiky Vittoria Rubino Pro Bright Black 25 mm
Představec HollowGram KNOT alloy
Řazení SRAM Force eTap AXS
Sedlovka HollowGram 27 SL KNOT carbon
Sedlo Prologo Dimension STN NDR
Přehazovačka SRAM Force eTap AXS
Řídítka HollowGram SystemBar SAVE, carbon
Středové složení           SRAM DUB PF30
Rám Ballistec Carbon, SAVE, Speed Release thru axle
Vidlice Ballistec Carbon, SAVE
Kliky SRAM Force eTap AXS 48/35
Řetěz SRAM Force eTap AXS
Kazeta SRAM Force eTap AXS 10-28 12-speed
Brzdy SRAM Force eTap AXS hydraulic disc, 160mm 
Kola HollowGram 35, carbon  disc

Cannondale SuperSix EVO nám k testu poskytli 4 kluci od kol, nová brněnská prodejna kol Cannondale a GT.   


Při testování používáme přilby Force, oblečení vyrobila f. Sýkora Sportswear - cyklodresy.cz