Lapierre Pulsium jsme měli možnost testovat po několik měsíců a výborně ovladatelnou a pohodlnou silničku jsem si užíval každý den v sedle.
Pulsium se zaměřuje především na pohodlí. Lapierre nabízí také aerodynamický model Aircode a vrchařský model Xelius, všechny tři modely sedlají závodníci týmu Groupama - FDJ. Například Thibauta Pinota můžete nejčastěji vidět v sedle Xeliusu. A má to svoje důvody. Xelius je velmi lehký a proto je ideální do dlouhých kopců, navíc je díky své stavbě mimořádně pohodlný a to se na Grand Tours hodí. A v neposlední řadě skvěle poslouchá jezdcovy pokyny, je perfektně ovladatelný. Thibaut Pinot míval problémy ve sjezdech, na soupeře ztrácel a bál se, ale hodně se zlepšil. A nepochybně mu pomáhá i vynikající geometrie Xeliusu. Pulsium má podobnou konstrukci, ale je ještě pohodlnější a závodníci tento model používají převážně na dlážděné klasiky. V našem případě k ovladatelnosti přispěly i kotoučové brzdy.
Design kola je na jednu stranu tradiční, na druhou jsou na něm zvláštní detaily a různé inovace. Nejviditelnější je upevnění zadních vzpěr, které napojují přímo na horní rámovou trubku. Při pohledu z boku je vidět malý trojúhelník, který se nemusí každému líbit, ale nám se tento konstruktérský a designový prvek líbil velmi, protože konstrukce a materiál má skvělé zpracování. Zámek sedlovky je schovaný do rámu, ale lze s ním snadno manipulovat, což bývá u jiných kol trochu problém.
O přenos síly se stará masivní středová část rámu se středovým složením PressFit, kolo je opravdu celkově velmi pevné a tak dobře reaguje a ačkoliv se nejedná o primárně závodní model, projev celého kola celkem závodní je, je to stále ostrý sportovní nástroj.
My měli k dispozici model s hliníkovými koly Mavic Aksium pro kotoučové brzdy. Je to sice základní model, ale kola vypadají docela atraktivně a jsou dobře zpracovaná, funkční a spolehlivá. Řazení a brzdění má na starosti kompletní sada Shimano 105 v poslední verzi. Nad ní se není třeba rozepisovat, protože funguje skvěle a oproti předchozí generaci udělala "stopětka" velký krok kupředu. Rozdíl mezi vyšší Ultegrou a nižší 105 je ve váze, nikoliv ve funkčnosti a ani váha není o moc vyšší. Na kole jsou kotoučové brzdy, které brzdí velmi spolehlivě.
Dobrý dojem zanechala řídítka Lapierre a tovární byl i představec. Oba kusy jsou hliníkové. Řídítka měla podle mě ideální šíři 420 milimetrů a velmi pohodlně se držela. Představec nebyl přehnaně krátký, čímž napomáhal k závodnějšímu posedu a stabilní jízdě.
Na Pulsiu je snadné zdolávat dlouhé kilometry v sedle, protože nabízí hodně pohodlí. Na jízdním komfortu se podílí hned několik komponentů. Předně je to rám s trochu netradiční konstrukcí, dále pláště Continental Ultra Sport 2 v šíři 25 mm a také karbonová sedlovka Lapierre. Jízda na Pulsiu je i zábavná, do kopců se nenadřete víc než je nutné, ačkoliv váha 8,7 kg nepatří k nejnižším, není to při jízdě příliš znát a sjezdy a technické pasáže jsou za odměnu. Kolo se snadno ovládá, je živé, ale ne příliš. V zatáčkách si můžete být jistí a to je hodně platné v provozu i v závodech. Díky tuhosti rámu také snadno akceleruje, i to se hodí za všech podmínek
Lapierre Pulsium SL 500 Disc má všechny vlastnosti schopného sportovního kola, na kterém ale díky výjimečnému pohodlí můžete zdolávat i dlouhé vyjížďky a výlety. Je to vlastně ideální parťák pro dlouhé hodiny v sedle.
Rám | PULSIUM SAT CARBON DISC THRU AXLE |
---|---|
Vidlice | PULSIUM 100% CARBON DISC THRU AXLE |
Přehazovačka | SHIMANO 105 RD-R7000GS, 11s |
Přesmykač | SHIMANO 105 FD-R7000FL |
Řazení | SHIMANO 105 KR7020 2x11s |
Brzdy | SHIMANO 105 KR7020, SMRT70SS 140 mm |
Kliky | SHIMANO 105 FC R7000, 50x34T 170 mm (XS, S), 172.5 mm (M), 175 mm (L, XL) |
Středové složení | SHIMANO PRESSFIT SMBB7141B |
Hlavové složení | FSA 1"1/8 - 1"1/4 ORBIT C-33 44E |
Kazeta | SHIMANO 105 HG700 11s 11-34T |
Řetěz | Shimano HG601 |
Řídítka | LAPIERRE ALLOY 400 mm (XS, S), 420 mm (M, L), 440 mm (XL) |
Představec | LAPIERRE ALLOY -7° 31.8 mm 90 mm (XS, S), 100 mm (M), 110 mm (L), 120 mm (XL) |
Sedlovka | LAPIERRE CARBON 27.2x350 mm |
Sedlo | FIZIK ALIANTE R5 |
Omotávka | VELO VEXGEL TAPE |
Pláště | CONTINENTAL Ultra Sport 2 SL 700X25 |
Zapletená kola | MAVIC AKSIUM DISC 12x100/ 12x142 |
Počet rychlostí | 22 |
Hmotnost | 8,7 Kg |