Řadě FS-260 Pro patří v hierarchii produktů značky Endura druhé místo za kolekcí Pro-SL. Pod označeními Pro SL a FS260-Pro se řadí kromě helem také oblečení. Přilbu Pro SL jsme testovali v loňském roce. A byli jsme s ní velmi spokojení, ačkoliv netradiční design s výrazně zelenou vnitřní ochranou hlavy Koroyd se nemusí zalíbit každému. Po stránce zpracování a kvality však nebylo Enduře co vytknout a ve stejném duchu je vyrobena také přilba FS-260 Pro s mnohem tradičnějším designem.
MIPS ochrání hlavu
Ovšem vzhled není ten nejdůležitější a největší rozdíl mezi oběma modely. FS-260 Pro nevyužívá konstrukci Koroyd, ale o dost známější technologii MIPS. Typicky žluté kulaté logo najdeme na mnoha přilbách různých značek a zákazníci už si zvykli MIPS na helmách hledat. MIPS (Multi-directional Impact Protection System) zvyšuje ochranu hlavy a mozku, při nárazu se vnější konstrukce přilby sklouzne po žluté plastové konstrukci na vnitřní straně a zásadně tím sníží riziko úrazu mozku.
MIPS je zvnějšku prakticky neviditelný, v porovnání s Koroydem, takže vzhled helmy je naprosto tradiční a také umožňuje lepší odvětrání hlavy. To je totiž druhá důležitá vlastnost modelu FS260-Pro. A v letošním horkém létě jsem to hodně ocenil. V horku trpím přehříváním hlavy a to, jak dobře helma větrá, je pro mě důležité. A s touto jsem neměl žádný problém. Helma je výrazně odvětraná, přitom je zároveň dost kompaktní. Vypadá drobně a přitom velmi dobře funguje i odvod potu. Neměl jsem žádný problém s kapáním potu na brýle a do obličeje.
Vynikající zpracování
Helma váží 276 gramů ve verzi M/L, je tedy o 36 gramů těžší než model Pro SL s Koroydem. Ale to je stále dobrá hodnota, ani jednou mě nenapadlo, že by helma byla těžká. Tvar helem Endura mě osobně vyhovuje, skvěle mi sedí Pro SL a stejně tak i FS260-Pro. V jedné věci je však helma odlišná, upínací pásky jsou do helmy vpředu ukotveny hodně zeširoka. Pásky tak jsou daleko od hlavy, nepřiléhají k hlavě jako u jiných helem a většinu brýlí je nutné mít pod upínacími páskami. Což je v zásadě jedno, ale pokud jste zvyklí nosit brýle přes pásky, u této helmy je to lepší naopak.
Všechny detaily helmy jsou perfektně zpracovány. Nikde není exponovaná pěna, která by se mohla snadno otlačit. Všechny plastové díly jsou promyšleny, a perfektně funguje také otočný upínací systém. Ten je z vnitřní strany pogumovaný a je možné ho výškově nastavit. Oceňuji také to, že v kombinaci s brýlemi Oakley Sutro Lite, které používám a které mají dlouhé a rovné nožičky, se upínací systém a brýle nepřekrývají a nepletou se navzájem do cesty. U některých jiných přileb to bývá problém. A proto je dobré každou novou helmu vyzkoušet i s brýlemi, které vozíte. V originálním balení jsou také náhradní výstelky, navíc se síťkou proti hmyzu v přední části.
Endura nabízí několik barevných kombinací, mě osobně se nejvíce zamlouvá testovaná varianta, protože se hodí ke všemu a nepřitahuje tolik slunečních paprsků jako černá verze. Ale vybere si každý, v nabídce je pět barev.
Endura FS260-Pro stojí 3199 korun se systémem MIPS a 2799 korun bez. Rozhodně doporučujeme dát o čtyři stovky víc.