"Tohle nebylo v pořádku," říká Roglič po kolizici s mladým Angličanem Fredem Wrightem z týmu Bahrain Victorious. "Tohle by se nemělo stávat. Všichni šli rychle dál, jako by se nic nestalo. Pro mě to neplatí. Takhle si nepřeji, aby sport pokračoval, a chci to dát jasně najevo."

Televizní záběry se v dojezdu etapy zaměřily na vítěze etapy Madse Pedersena a detaily nehody nebyly zcela jasně vidět. Roglič tvrdí, že za vše může neopatrný Wright. Roglič tvrdě spadl, do cíle dojel, ale poté se s Vueltou rozloučil z druhého místa průběžného pořadí. "Můžu už trochu chodit. Zatím jsem s tím spokojený. Po havárii mi trvalo, než jsem se dal do pořádku. Ptal jsem se sám sebe, jak je to možné? Došel jsem k závěru, že způsob, jakým k havárii došlo, je nepřijatelný. Ne všichni to viděli správně. Příčinou havárie nebyla špatná silnice nebo nedostatečná bezpečnost, ale chování jezdce. Nemám oči vzadu na hlavě. Jinak bych uhnul. Wright přijel zezadu a vyrazil mi řídítka z rukou dřív, než jsem mohl něco udělat."

Bezpečností na závodech se proto zabýval také Richard Plugge, generální ředitel týmu Jumbo - Visma a v současnosti také prezident AIGCP (asociace zastupující zájmy týmů), který tento týden navštívil centrálu UCI v Aigle. Toto téma tam bylo jednou z hlavních priorit. Plugge je spoluzakladatelem "pracovní skupiny pro bezpečnost", která vznikla po střetu Fabia Jakobsena a Dylana Groenewegena na Okolo Polska v roce 2020.

"Byl proveden výzkum mnoha závodních incidentů," říká Plugge k činnosti AIGCP. "Byly zmapovány v databázi. Příčiny byly rozděleny do kategorií. Například překážky na silnici. Stejně jako 'vlastní vina jezdce' nebo 'vina jiného jezdce'. Správně hovoříme o nebezpečných místech na trati, jako je například zpomalovací pruh v Burgosu. Výzkumy však ukazují, že zhruba v polovině případů je na vině chování jezdce. Například nebrzdí, ale tlačí se dopředu. Nepřekvapuje mě to, protože každý jezdec chce vítězit. Chtěl bych všem vzkázat: brzděte a používejte mozek. Vyžaduje to změnu chování. Krátce po incidentu v Polsku se to málem opakovalo na Milán - Sanremo v souboji o třetí a čtvrté místo. Naštěstí to dopadlo dobře, ale nikdo nebyl potrestán. Musíme se s tím náležitě vypořádat."

"Před deseti lety starší jezdci bili na poplach, protože mladší jezdci projevovali méně respektu, nezodpovědně riskovali a dělali si co chtěli. Ti mladší z minulých let jsou dnes staršími jezdci. Ale stále slyšíte stejnou diskusi, i když jsme o generaci napřed. Takže se to musí změnit. Jsem rád, že Primož o tom mluví nahlas," dodává Plugge. 

Roglič přišel kvůli pádům a zraněním o spoustu velkých úspěchů. Nedokončil poslední dvě Tour de France, přišel o jisté vítězství na Paříž - Nice a Critérium du Dauphiné. Dvaatřicetiletý cyklista patří k jezdcům, kteří padají nejčastěji a velmi často to má velké následky. Roglič se závodní cyklistikou na vyšší úrovni začal až v roce 2013, ve třiadvaceti letech. Neprošel mládežnickou cyklistikou a dříve se věnoval skokům na lyžích.