Zopakujme si, že ATT Investments má na tento rok podepsáno 18 závodníků. 11 Čechů, 5 Poláků a po jednom Maďarovi a Slovákovi. Od vzniku oproti loňskému roku hodně překopané sestavy se netají tím, že jedním z hlavních cílů je vyhrát Europe Tour, tedy stát se nejlepším kontinentálním týmem Evropy. Což znamená nasbírat nejvyšší počet UCI bodů.

K naplnění tohoto cíle lze zvolit různé cesty a jejich kombinaci. Mezi ně patří mít dobrý tým závodníků, což se zdá je splněno. Aby se jezdcům vyhýbaly pády, zranění a nemoci, což je zvláště v cyklistice, sportu velmi náročném na přípravu a rizikovém v samotných závodech, vždycky trochu sázka do loterie. A pochopitelně jezdit hodně závodů a v nich se dokázat výsledkově prosazovat.

14.jpg

Jakub Říman, Jan Bittner, Marcin Budzinski, Šimon Vaníček, Michael Kukrle, Alan Banaszek

Roli hraje ale i výběr závodů. Lze s vyšší pravděpodobností sbírat body na závodech s nižší konkurencí, ovšem méně bodově ohodnocované, nebo jezdit ty z vyšší kategorie, ovšem s rizikem, že v náročnější konkurenci je ohodnocení sice vyšší, ale hůře dostupné. 

Pokud se podíváme na program ATT Investments, strategii jezdit hodně závodů s co nejméně náročnou konkurencí, tedy výhradně kvantitativní přístup, není cesta, kterou tenhle český tým plánuje. Z itineráře plánovaných závodů lze odvodit, že si za prvé věří i proti náročnější konkurenci, a za druhé, že bere v úvahu i další rozměr závodů vyšší kategorie, kterou je výkonnostní rozvoj jezdců a vyšší komerční dopad případných úspěchů.

Kalendář závodů je nejen na české poměry až ohromující. Zatímco loni se jezdci ATT Investments představili v 39 závodech, z nichž 23 bylo etapových, v 15 zemích Evropy, tak pro letošek plánují 58 závodů, z toho 36 etapových, ve 20 zemích. A zatímco v loňském roce z nich bylo 5 z kategorie 2.1 a jeden dokonce z kategorie 2.Pro (Okolo Norska), tak letos mají naplánovány 3 z úrovně Pro (ve dvou se ucházejí o start, tzn. aktuálně nemají jistotu startu) a 10 z úrovně 2.1.

472944261_18457237972069104_8848335105970119420_n.jpg

Filip Řeha, Daniel Turek, Alberto Monti, Martin Bárta, Dominik Neuman, Šimon Vaníček

To se ale stále bavíme o závodech z kalendáře UCI. K nim nutno připočítat ty, které jsou mimo tento kalendář a za něž se tedy UCI body nepobírají. Jde pochopitelně především o domácí závody, ale které právě proto nejsou pro český tým bezvýznamné. Jde přednostně o závody českého poháru ŠKODA CUP (30.3. Velká Bíteš, 26.4. Krásná Lípa, 27.4. Česká Kamenice, 18.5. Kyjov, 6.7. Hradec Králové a 31.8. Ostrava) a pak také o tradiční RBB Tour, letos v termínu 18.-20.4.

Na českém území se ale jedou i závody, za které se body berou. Jde jednak o závod ze seriálu Visegrad 4 (19.7.), Czech Tour (14.-17.8.), West Bohemia Tour U23 (21.-24.8.) a Okolo jižních Čech (4.-7.9.). A pak také o národní šampionáty, konkrétně U23 21.6. v České Třebové a Elite ve dnech 26.-29.6. při společném mistrovství se Slováky v Bánovcích nad Bebravou. Plus pochopitelně mistráky Polska, Maďarska a Slovenska.

472977262_18457067338069104_3782014516883280350_n.jpg

Marcin Budzinski, Marceli Boguslawski, Norbert Banaszek, Alan Banaszek, Piotr Pekala

To máme shrnuty závody doma, ale jak je zřejmé z výše uvedeného, to podstatnější se odehraje za našimi hranicemi. Nejdříve si udělejme přehled o závodech vyšší než dvojkové kategorie.

Kategorii 2.Pro mají Okolo Turecka (27.4.-4.5.), Okolo Maďarska (14.-18.5.) a Okolo Slovinska (4.-8.6.). U posledně dvou jmenovaných se o start ATT Investments uchází, díky angažování v Maďarsku velmi populárního Barnabáse Peáka by šance na získání pozvánky mohla být nadějná.

Z úrovně 2.1 to jsou: Řecko (2.-6.4.), Estonsko (29.-31.5.), nizozemský ZLM (11.-15.6.), rumunský Sibiu Tour (3.-6.7.), Rakousko (9.-13.7.), Czech Tour (14.-17.8.), Istanbul (4.-7.9.), Slovensko (17.-21.9.), Chorvatsko (30.9.-5.10.) a Holandsko (14.-19.10.). V Holandsku by tým měl ukončit sezónu, která začne 1. března v Řecku při dvoudenním etapáku Visit South Aegean Islands (2.2.).

_A9A1680.jpg

Norbert Banaszek, Barnabás Peák

Tudíž téměř osm celých měsíců napěchovaných závody. Vyjmenovat všechny ostatní z kategorie 2.2 a 1.2. by zabralo hodně místa. Takže pouze shrňme, že v plánu je celkem 29 závodních dnů na francouzském území v rámci 5 etapových závodů, 16 závodních dnů v Polsku, přičemž pouze ve dvou případech půjde o etapové závody (Solidarnosc a Mazovsko) a stejný počet v Turecku při třech etapácích. Po 12 závodních dnech by měli jezdci pardubického týmu absolvovat v Řecku a Chorvatsku, 11 v Nizozemsku, 10 v Rakousku a Slovinsku, 9 v Portugalsku a Rumunsku atd. 

Z dalších vyzdvihněme dvě jednorázovky v Dánsku, kam i přes dvojkovou kategorii zajíždějí tradičně špičkoví domácí cyklisté, dále sice také dvojkový, ale mimořádně prestižní italský etapák Giro della Regione Friuli Venezia Giulia, což stejně tak platí pro lucemburský Fléche du Sud atd.

472376702_18457067293069104_2770307924814383143_n.jpg

A konečně je nutno načíst do závodního programu i předpokládané reprezentační starty jednak v závodech určených závodníkům pro kategorii U23 (Matyáš Fiala, Alberto Monti, Martin Bárta, Jan Bittner, Dominik Dunár), jako jsou Závod míru, Orlen Cup, Tour de l´Avenir, ME a MS), tak pro Elite (ME, MS).

V elitní kategorii pak kromě našich (Daniel Turek, Michael Kukrle, Dominik Neuman, Šimon Vaníček, Filip Řeha a Martin Voltr, přičemž u Jakuba Římana půjde po dlouhé rekonvalescenci přednostně o návrat k bývalé výkonnosti) nutno akcentovat zahraniční závodníky, když všech šest patří stabilně do reprezentačního výběru svých zemí. Poláci by tak s velkou pravděpodobností měli startovat na závodu nejvyšší kategorie UCI Okolo Polska a Barnabás Peák v případě, že se na ATT nedostane, tak v repre dresu na Okolo Maďarska, a pochopitelně všichni mají značný předpoklad být znovu nominováni do národního týmu na ME a MS.

Celkem by to tedy mělo dát minimálně 200 závodních dnů v 70 závodech ve 20 zemích včetně 10 z kategorie vyšší než dvojkové.