V týmovém prohlášení se uvádí, že "tyrkysová barva představuje tóny mělkých vod dvou moří, proslulých svými bohatými nalezišti perel obklopujícími bahrajnské království, tento ostrovní stát v jižní části Perského zálivu".
Černá podle stejného sdělení "je více než jen pouhá změna barvy, ale představuje závazek týmu snížit uhlíkovou stopu v souladu s „Agendou 2030“ UCI o opatřeních v oblasti klimatu".
Co si pod touto Agendou máme představit? Nedávno UCI vydala brožuru s tímto názvem, v níž mj. vyjadřuje cíl pro týmy a závody snížit uhlíkové emise o 50 % do roku 2030. Jak? Mj. používáním elektromobility, ale také zásadní změnou závodního kalendáře, kdy by se závody geograficky více koncentrovaly.
"Je bezpodmínečně nutné vyhnout se tomu, že budeme v Nizozemsku, pak na jihu Španělska a pak se vrátíme do Anglie. Období severských klasik je přeci velkolepé. Jezdci jsou tři týdny ve Flandrech, funguje to a je to dobré pro každého,“ sdělil mj. na toto téma současný šéf UCI David Lappartient.
„Musíme zorganizovat kalendář WorldTour tak, aby se snížily naše emise, a abychom se každý měsíc nepřemisťovali z jedné části zeměkoule do druhé,“ řekl nedávno pro Cycling Weekly, přičemž v této souvislosti nebylo řečeno nic konkrétního, ale první příležitostí se jeví rok 2026, kdy dojde k další inventuře sestavy World týmů.
Takto vypadal dres Bahrainu na Tour de France 2023
„Na této cestě udržitelnosti jsme hrdí na to, že můžeme dále rozvíjet naše partnerství se společností Bapco Energies, společností s ambiciózními plány na dosažení ‚nulové emisní zátěže. Bapco Energies se s námi vydá na tuto cestu a poskytne znalosti a odborné znalosti, které pomohou snížit ekologickou stopu našeho týmu v souladu s cíli UCI,“ zaznělo z týmu Bahrain Victorious na toto téma při představení nových dresů.
"Naším cílem je také inspirovat budoucí generace k dosažení těchto cílů udržitelnosti a podporovat širší pojetí cyklistiky jako udržitelné formy pohybu," uvádí se na jejich týmových stránkách.
Bapco Energies jako jeden z nejvýznamnějších partnerů týmu, jehož logo je dobře patrné na přední straně nového dresu, je polostátní agentura působící v rámci bahrajnského ministerstva ropy a zemního plynu, založená za účelem rozvoje ropných zdrojů země. Od roku 2022 držela aktiva v hodnotě více než 10 miliard dolarů.
Dresy dodává nadále italské Alé, které v letošním roce oblékalo kromě Bahrain Victorious i závodníky týmů Jayco AlUla, Groupama-FDJ, druhodivizního Bardiani, jakož i slovinský a francouzský národní tým. U nás Alé zastupuje společnost Sport Import, která dodá po letošku i v dalším roce dresy pro ATT Investments.
V nových dresech nedaleko města Altea, kde tradičně hotel Cap Negret zvolili za zázemí při úvodním týmovém kempu a kde se po víkendu setkají s jezdci ATT Investments.