Tým Dimension Data má za sebou velmi špatnou sezónu s pouhými sedmi vítězstvími a jediným triumfem na úrovni WorldTour. V současnosti drží až 22. místo ve světovém žebříčku UCI a jsou před ní i profesionální kontinentální týmy Total Direct Energie, Wanty - Gobert, Corendon - Circus , Israel Cycling Academy a Cofidis, které mají méně příležitostí na velkých závodech, ale lepší výsledky.
Jenže jihoafrická sestava se ve spodních patrech žebříčků pohybuje dlouhodobě a letos se rozhoduje o udělení nových licencí WorldTour. UCI na to má svůj neveřejný žebříček sčítající body za poslední tři roky a když se některý z týmů nevejde mezi dvacítku nejlepších, nesplňuje sportovní podmínky a neměl by dostat licenci.
Dimension Data, příští rok NTT, je v ohrožení, protože prý drží 20. místo, ale má náskok pouhých 100 bodů před Total Direct Energie. Francouzský tým sice o nejvyšší licenci neusiluje, ale o to nejde, když nebude NTT mezi první dvacítkou, rozdá se jen 19 licencí. Nebo i méně, podle toho, kolik žadatelů je v Top 20. Například tým Arkéa - Samsic o licenci žádá, ale sportovní kritéria nejspíš nesplňuje, takže by WT licenci dostat neměl.
Pravděpodobně se tak pro příští rok udělí 19 licencí, NTT se doufejme udrží a Cofidis dostane novou. Jenže se jedná o spekulace, protože žebříček který rozhoduje, není veřejný. Navíc nikdy není zcela jasné, zda se UCI bude vlastními pravidly řídit, zda v zájmu týmů nerozdá licencí maximální počet a také jestli má správně spočítané všechny body.
Nejasnosti panují i ohledně druhodivizních celků a slibovaných pozvánek na všechny WorldTour závody pro nejlepší profesionální kontinentální tým. Zatím vede Total Direct Energie, ale opravdu jim UCI umožní start na každém závodě, který si budou přát? Nebo se ostatní týmy a pořadatelé závodů vzepřou?
UCI chybí ve věci udělování licencí a pozvánek transparentnost. Jasno by mělo být až po konečném oznámení udělení licencí, které se očekává v průběhu prosince. Až tehdy se dozvíme, zda Roman Kreuziger, ale i další hvězdy Michael Valgren, Edvald Boasson Hagen, či Victor Campenaerts budou jezdit v nižší divizi a zda to bude mít nějaký zásadní dopad na fungování týmu.