Začalo se závodit pod slunečními paprsky, za teploty 15 stupňů a do nádherných cyklistických terénů.
Únik se podařil po 20 km jízdy. Tentokrát v něm byla sedmička jezdců. Své zástupce v něm měla Astana (Houle), Total Direct (De la Parte), B&B (Barthe), Delko (Berthet a Girmay), Roubaix (Kowalski) a Swiss Academy (Mifsud).
Kontrola úniku dnes padla pochopitelně na Trek-Segafredo, neboť ten po včerejším vítězství Bauke Mollemi vlastnil žlutý dres: „Mám rád takové dojezdy. Udělám vše pro to, abych obhájil dres vedoucího závodníka. Ovšem s 1 sekundou náskoku budu muset být v cíli mezi prvními.“
Únik se tentokrát vyvíjel trošku netradičně. Závodníci nebyli dojeti hromadně, ale v členitém terénu závěrečných desítek kilometrů se skupina postupně redukovala, až na čele zbyli pouze dva: Houle a Barthe. Navíc podle výrazů jejich tváří se dalo odvodit, že dnes nejsou předem smířeni s tím, že budou dojeti. Právě i to, že se pokoušeli uspět proti přesile pelotonu, vedlo k postupné redukci skupiny, ke které docházelo vždy ve stoupavých pasážích.
Z úniku vytěžil nejvíc Eritrejec Ghirmay, který vyhrál obě vrchařské prémie a po etapě si oblékl dres nejlepšího vrchaře.
Jezdci v úniku získali nejvíce až 4,5 minuty. Jenže i po absolvování předposledního stoupání 10 km před cílem měli ti, co vepředu zbyli, náskok, který hrozil možností, že nebudou dojeti.
Jejich sjíždění měli totiž dlouho na starosti jen dva cyklisté Trek-Segafredo Kenny Elissonde a Juan López. Sice se jim dařilo rozdíl snižovat, ale i když se k nim přidal třetí Gianluca Brambilla, nebylo krácení dostatečné. Svou roli hrálo i to, že všichni tři jsou především vrchaři, nikoli špičkoví tempaři.
Cyril Barthe patřil společně s Houlem v dnešním úniku k nejaktivnějším.
Právě předposlední kopec proto vyjel na špici stále velmi početného pelotonu Rohan Dennis (Ineos) a následně emotivně gestikuloval, kdeže jsou jeho kolegové a aby koukali začít makat, nebo to nestihnou. A skutečně se poté téměř celý tým Ineos srovnal na čele a poslední uprchlíky dojel 4 km před cílem.
Tenhle tah ale nejspíš vyhovoval soupeřům Ineosu, kteří nemuseli pracovat a mohli šetřit síly na závěrečnou stojku. Aktivita britského týmu nakonec vynesla alespoň 3. místo Narváeze.
Většinu cílového stoupání odjel na špici Alexis Vuillermoz (Total), ale v závěru ho přejeli čtyři nejlepší. Woodsovi se snažil co nejdéle vzdorovat Narváez, zatímco Mollema měl menší mezeru. Jenže jak se ukázalo, rozložil si lépe síly. Zatímco Narváez v závěru tuhnul, Mollema našel sílu na výbušný závěr.
Původně se zdálo, že na vítězného Woodse ztratil pouhou vteřinu, což by mu stačilo na uhájení dresu vedoucího muže průběžného pořadí. Jenže po korekci oficiálních výsledků přiznali rozhodčí Woodsovi dvě vteřiny, a tím i žlutý dres. Mollemovi ale jeden dres po dnešku patří: nejlepšího v bodovací soutěži.
Včera druhý Van Avermaet (AG2R), přestože se v závěrečném stoupání o něj starali týmoví kolegové opět vzorně, nakonec nestačil a propadl se až na průběžné 19. místo. Naopak David Gaudu (Groupama-FDJ) zopakoval velmi dobrý výkon ze včerejška a posunul se na 3. místo a získal dres nejlepšího mladíka.
Petr Vakoč jako druhý nejlepší z Alpecin-Fenix chytil 40 sekund, takže mu po dnešku patří 30. místo.
Zítřejší suverénně nejtěžší etapa by měla rozhodnout o konečném vítězi. A ani po dnešku není nic rozhodnuto. Mezi 1. a 18. místem je rozestup pouhých 18 sekund a ještě Petr Vakoč má v průběžném pořadí ztrátu "jen" 40 sekund.