Jeden z uchazečů byl zavedený zástupce pěti velkých výrobců a nespočtu butikových značek, druhý do té doby provozoval velmi úspěšné spinningové studio, ve kterém prodával cyklistické oblečení a drobnosti jen jako doplňkový prodej. Zatímco ale zavedený dealer k jednáním přistupoval poměrně laxně, spinningové studio mělo ambiciózní vizi a chuť do díla a neváhalo investovat do flotily předváděcích kol, takže volba padla na něj…

O pět let později je kualampurská Cyclist Wardrobe bezkonkurenčně nejlepším prodejcem kol FESTKA na světě a Malajsie je pro pražskou značku trhem číslo jedna. Prodejna pod vedením Maxe Ng se stala vlajkovou lodí značky v celém regionu a zasloužila se o to, že FESTKA je zde vnímána jako absolutní špička v kategorii řemeslně vyráběných zakázkových kol. Volba místa, kde představit světu radikálně inovovaný model Spectre, byla tedy nasnadě. Spoluzakladatelé Festky Michael Moureček a Ondřej Novotný a další dva členové týmu vyrazili do Kuala Lumpuru na konci listopadu na delší návštěvu, v rámci které se uskutečnily od 3.-6. prosince v Cyclist Wardrobe první FESTKA DAYS MALAYSIA. S sebou přivezli dva exempláře nového modelu Spectre - výsledek spolupráce s výtvarníkem Jakubem KoisemBodies, a kolo vytvořené speciálně pro tuto příležitost s grafikou inspirovanou symboly hostitelské země.

Festka_4.jpg

V rámci akce proběhlo několik vyjížděk s místními majiteli kol FESTKA a fanoušky značky, prezentací ducha a mise Festky, stejně jako zdrojů inspirace pro grafické podoby rámů a technik provedení laků. Nejvíce času ovšem zabraly debaty s novými zájemci o koupi dalších kol a bikefitty těch, kteří se již dříve nebo právě teď na místě rozhodli si nový stroj objednat. Zájem zákazníků vysoce předčil očekávání. Dvacet pět objednaných nových kol Spectre je ujištěním, že FESTKA při odvážném redesignu tohoto modelu nešlápla vedle. A to se hoši z Festky dočkali ještě jednoho příjemného potvrzení, že jejich práce má odezvu. Když se o jejich malajské misi dozvěděl český velvyslanec, neváhal s pozváním na ambasádu.

Festka 3.jpg

Kromě představení nového kola měla návštěva v Malajsii i další důležitý důvod. V jejím průběhu byla dopracována a uzavřena dohoda o tom, že se Cyclist Wardrobe stane asijským hubem značky. V této roli se stane logistickým a dovednostním zázemím Festky v celém regionu. Díky geografické blízkosti dalším trhům v oblasti, znalosti trhu a jazykovým dovednostem bude pomáhat rozvíjet pozici Festky v Singapuru, Thajsku, Indonésii, na Filipínách a na Taiwanu.

„V Maxovi Ng, šéfovi Cyclist Wardrobe, jsme v první řadě našli naprosto spolehlivého partnera. A to je u malého butikové výrobce, který ročně vyrobí jen několik stovek velmi drahých a výrobně nákladných produktů, asi to nejdůležitější. Až potom přichází na řadu další kvality partnera, jako je vize, nadšení, tah na branku, obchodní duch a podobně. Max za pět let naší spolupráce kromě komunity fanoušků naší značky vybudoval i tým kvalitních profesionálů v oblasti prodeje a péče o zákazníka. Má dobré mechaniky a bikefittery a dokonce i skvělého lakýrníka, který může operativněji řešit případné oděrky nebo úpravy grafiky, aniž by kolo muselo cestovat přes půl zeměkoule. Maxova další velká výhoda spočívá v tom, že se jako potomek malajské čínské komunity dorozumí na Taiwanu i v Číně a díky výborné angličtině i všude jinde,” popisuje důvody, které vedly k rozšíření spolupráce s malajským partnerem, spoluzakladatel Festky Michael Moureček.

Festka_2.jpg

Na otázku, co stojí za úspěchem Festky v Jihovýchodní Asii, odpovídá spoluzakladatel firmy Ondřej Novotný: „Je to hlavně naše schopnost a ochota uspokojit požadavky na zakázkovost, originalitu a nápaditost. Silniční kolo je v tomto regionu do mnohem větší míry než jinde statusovým produktem. Cyklisté zde rádi promítají do svého kola svou osobnost, vkus a společenskou pozici a to, že jsme schopni jejich individuální požadavky uspokojit, nám dává konkurenční výhodu. Skvělé jízdní vlastnosti a spolehlivost se na této úrovni považují za samozřejmost.”