Odejít z Quick-Stepu je pro většinu úspěšných sprinterů špatné rozhodnutí. Zatímco v belgické sestavě vítězí pravidelně a často, jinde už to tak dobře nejde. Přesvědčil se o tom Marcel Kittel a naposledy také Elia Viviani. V týmu Patricka Lefevera vyhrál 29 závodů během dvou let, čtyři etapy na Giro d´Italia, tři na Vueltě a jednu na Tour, vyhrál evropský šampionát, italský šampionát a spoustu dalších velkých závodů. A v Cofidisu? jeho nejlepším výsledkem byla dvě druhá místa na malých etapových závodech v Portugalsku a Francii.
Viviani byl největším zklamáním letošního roku. Nedařilo se mu vůbec nic. Neměl formu, neměl rychlost, neměl ani dobrý tým a na Tour de France a Giro d´Italia nezajel vůbec nic. V Cofidisu je nejlépe placeným jezdcem a patří k nejlépe placeným cyklistům na celém světě, ale výkony tomu neodpovídaly. Přesto se vedení Cofidisu k Vivianimu neotočilo zády.
V sezóně 2021 bude nadále lídrem týmu pro hromadné dojezdy a zároveň chce uspět i na Olympijských hrách, kde obhajuje zlatou medaili z omnia. Začátek sezóny ale bude patřit silnici. Sezónu zahájí v Argentině na Vuelta a San Juan. "Součástí jeho závodní skupiny budou jeho bratr Attilio, Fabio Sabatini, Simone Consonni a Kenneth Van Bilsen. Pokusíme se tuto skupinu neustále držet pohromadě. Začnou závodit v San Juanu a poté budou pokračovat na UAE Tour, Tirreno - Adriatico, Milán - Sanremo a Giro d´Italia," oznamuje Vivianiho program sportovní ředitel Roberto Damiani.
"Ale na Giru záleží na skladbě trati. Pokud první týden budou pouze stoupání, nemá smysl tam jezdit s týmem sprinterů. Počkáme si, až pořadatelé představí trať závodu," dodává Damiani.
Na jaře by Viviani měl závodit pouze na silnici, ale trénovat chce i na dráze, aby byl připraven na Olympijské hry a zároveň získal tolik potřebnou rychlost do hromadných dojezdů na silnici. Dráhová průprava mu letos hodně chyběla a trpěly tím i silniční výsledky.
Během sezóny se mluvilo o slabé podpoře týmu Cofidis. Ale sám Viviani hledá chybu hlavně u sebe: "Mohl bych říct, že mi chyběl sprinterský vlak, ale například na Tour de France, v etapě do Paříže, jsem měl v závěru dobrou pozici a stejně jsem neměl dobré nohy a neuspěl jsem. Budu muset podíl tréninku na dráze, abych udržel své nohy rychlé. Stejně jako Mark Cavendish v roce 2016, který se vrátil na dráhu a poté vyhrál čtyři etapy na Tour."
Ani Damiani si nemyslí, že by největší problém byl v týmové podpoře. "Například na Giru jsme rozhodně neměli vlak na úrovni týmu Groupama - FDJ, ale skutečným problémem bylo, že Elia byl po Tour vyčerpaný. Po všech těch kopcích na Tour ztratil výbušnost. Ale na tom teď pracujeme,a bychom do Argentiny dorazili připraveni vyhrávat."