Sada, vyrobená druhým rokem společností Ekoï, čerpá - podle sdělení na týmových stránkách - inspiraci z týmového dresu speciální edice Giro d'Italia 2023 s charakteristickou námořní modří, odpovídající barvám hlavního sponzora společnosti Premier Tech, přičemž ale zachovává i izraelskou modrobílou identitu týmu.

"Chtěli jsme, aby náš design pro rok 2024 byl odvážný, čistý a elegantní a na němž můžeme stavět i v příštích letech. Nemůžeme se dočkat, až nový vzhled poprvé uvidíme v pelotonu na Tour Down Under,“ uvedl generální manažer týmu Kjell Carlström.

"Naším přáním bylo dále vylepšit řadu pro rok 2024 z hlediska komfortu, aerodynamiky a termoregulace,“ dodal mj. za Ekoï manažer sponzoringu Stéphane Rossetto.

noA_IPT_-CampGirona_Day4_2023_475-1528x795.jpg

Tým vstupuje do 10. roku fungování v profesionálním pelotonu. V roce 2015 začal na kontinentální úrovni a s pro nás zajímavou sestavou, protože její součástí byl Daniel Turek, který se tehdy postaral o dvě ze čtyř sezónních vítězství.

O dva roky později - stále s Danem na soupisce - se posunul do úrovně ProConti. Tři z celkových devíti vítězství zařídil Mihkel Räim, který se s Danem znovu sešel v letošní sestavě ATT Investments. Dalším milníkem v historii týmu byl rok 2020, kdy postoupil do úrovně World. To byl také rok, kdy se už na Dana Turka v sestavě nedostalo.

noA_IPT_-CampGirona_Day2_2023_307-2048x1365.jpg

Jenomže v roce 2023 na izraelský tým podle zisku UCI bodů místo v elitě nezbylo a vrátil se zpátky o schod níže. Bylo z toho hodně zlé krve, majitel týmu Sylvan Adams vyhrožoval soudy, situace se ale zklidnila a nyní tedy tým sbírá body v tříletém období, kdy znovu dojde k inventuře složení WorldTeams.

A dá se říci, že se mu první rok docela vydařil. Shromáždili totiž tolik bodů, že jim to dalo na 16. místo ve světě. Z úrovně ProTeams byl lepší jen Lotto Dstny a z úrovně World byly horší hned čtyři: dsm-firmenich, AG2R Citroën, Akréa Samsic a Astana.

17x slavili prvenství, z toho jich bylo 12 ze závodů od jedničkových výše. Tím nejcennějším – a také jediným z úrovně UWT – byla vyhraná 9. etapa Tour de France, o což se postaral Michael Woods (na snímku). Ten by i ve svých 37 letech měl táhnout týmový prapor i v sezóně následující.

401584826_826924356110583_213190278554520343_n - kopie.jpg

Roste mu ale záloha, jejímiž hlavními představiteli jsou silový klasikář s velmi dobrý závěrem 24 letý Novozélanďan Corbin Strong, 26letý především vrchař Kanaďan Derek Gee, který se skvěle předvedl čtyřmi 2. místy na letošním Giru, a třeba také ze Soudal-Quick Step přicházející čistokrevný sprinter 23letý Brit Ethan Vernon, který letos zaznamenal 5 vítězství, z nichž nejcennější byla úvodní etapa Okolo Romandie (2.UWT).

Tým se ale zcela jistě chce opírat i o zkušené borce, jako jsou Dylan Theuns, Simon Clarke či vítěz Arctic Race (2.Pro) Stephen Williams. A uvidíme, zda se podaří ještě povstat z popela nejstaršímu členovi týmu 38letému Jacobu Fuglsangovi. V případě druhého nejstaršího Chrise Froomea je taková úvaha již jen z říše nejodvážnějších spekulací.

347029317_718055766997443_6000033961688784717_n.jpg

Dres 2023 (Michael Woods vítězí ve třetí etapě závodu La Route d´Occitanie (2.1), který vyhrál i celkově)

Tým vyměnil 10 lidí a vypadá to, že posílil. Nový impuls by tu mohli dostat sprinter Pascal Ackermann a vrchař George Bennett, o jejichž služby po stále se zhoršujících výsledcích už neměli v UAE Emirates zájem. Ackermannovi by měl rozjíždět sprinty velezkušený krajan Michael Schwarzmann, který se poslední dva roky staral o Caleba Ewana v Lotto Dstny. 

Na spurty po náročnějším průběhu a nejlépe určité selekci startovního pole by tu měl být Jake Stewart, přicházející z Groupama-FDJ, a na těžké, špinavé klasiky ranař s velmi dobrým závěrem Hugo Hofstetter (Arkéa Samsic). Místo v týmu nachází po překvapivém prvenství na Paris-Tours (1.Pro) i letošní týmový stážista Riley Sheehan a s ním tři mladíci z rozvojového týmu.