Oba dvojkové etapáky jsou si hodně podobné. Startují ve čtvrtek a končí v neděli, mají tedy čtyři díly. Oba zahajují prologem. Na Rhodosu je to rovinatých 5 km, na Istrii 1 km na letišti ve Vrsaru.
Na Rhodosu následují tři dost zvlněné etapy, z nichž ta prostřední končí na vrcholu kilometrového stoupání o průměrném sklonu 5,3 %. I na Istrii jde také o zvlněné etapy a i tady ta prostřední má nejobtížnější závěr. A protože je o dost obtížnější než ten na Rhodosu, pořadí v cíli etapy tu obvykle určuje i pořadí konečné. Jde o 3,5km stoupání v Motovunu o průměru 6,8 %.
Okolo Rhodosu dostalo šanci startovat 25 týmů, z úrovně ProTeams Novo Nordisk. Conti týmů 19. Mezi nimi devo Astany, Bahrainu, Jayca a EF Education. Z českých pouze ATT Investments v sestavě Alan Banaszek, Marcin Budziński, Barnabás Peák, Alberto Monti, Martin Bárta, Michael Kukrle a Filip Řeha. Češi by se měli objevit i v sestavách slovenského Pierre Baguette (Toman, Faltýnek, Lukeš) a maďarského Epronexu (Bárta).
Startovní listina Istrie obsahuje dva italské ProTeams Vini Fantini a Bardiani a 24 Conti, mj. devo Jayca, Lidl-Trek, UAE Emirates, Vismy, Red Bullu a Tudoru. Celkem 29 týmů. Z českých ATT Investments (Piotr Pękala, Martin Voltr, Domink Neuman, Marceli Bogusławski, Norbert Banaszek a Jan Bittner) a Elkov-Kasper (Matěj Zahálka, Michal Schlegel, Jakub Ťoupalík, Tomáš Přidal, Matúš Štoček a Adam Bittman). Další Češi v Pierre Baguette (Vavro), maďarském United Shipping (Schuran), polském Voster ATS (Camrda) a slovinském Factor Racing (Bradáč).
Aby bylo zřejmé, proč zdůrazňujeme devo týmy. Jde totiž od většiny standardních Conti týmů o vysoce výběrové sestavy, což se promítá do národnostního složení. Např. Visma | Lease a Bike Development má na soupisce pro Istrii dva Brity, Poláka, Nora, Itala a Belgičana, Red Bull-BORA-hansgrohe Rookies dva Němce, Španěla, Francouze, Brita a Estonce a Lidl-Trek Future Racing dva Italy, Dána, Švýcara, Američana a Ira atd.
Loni se na Rhodosu jezdci ATT Investments umístili v etapách 3x do desítky: Márton Dina 2x 9. a Šimon Vaníček 5. Márton v konečném hodnocení vybojoval 6. příčku. Vyhrál Nor André Drege (na snímku výše), který bohužel začátkem července zahynul při Okolo Rakouska.
Na Istrii se dařilo Elkovu. V rozhodující etapě 4. místo Tomáše Přidala pro něj znamenalo i stejné konečné umístění. Navíc Matěj Zahálka vyhrál poslední etapu, v níž Lukáš Kubiš přidal ještě 9. místo. Celkové prvenství si zajistil i vítězstvím v Motovunu Noa Isidore (Decathlon AG2R La Mondiale Development) - viz snímek nahoře.