O spojení týmů Katusha Alpecin a Israel Cycling Academy (ICA) se mluví už několik týdnů, ale nakonec o spojení dvou týmů nejde. Sylvan Adams, spolumajitel ICA, koupil od Igora Makarova společnost vlastnící licenci WorldTour a ICA se také stane týmem první divize.
Vzhledem k tomu, že několik závodníků a dalších členů týmů má s Katushou platný kontrakt i v následujících letech, ICA je musí přijmout. Není ale docela jasné, zda všichni závodníci se smlouvou s Katushou do ICA opravdu odejdou, protože kontrakt na rok 2020 má více jezdců, než bude ICA schopna přijmout. Do ICA by určitě měl přijít Nils Politt, německý klasikář a druhý muž Paříž - Roubaix, ale u jiných jezdců (například Alex Dowsett, Mads Würtz Schmidt, Dani Navarro a další) jasno není.
Dohodu o odkupu licence také musí schválit Mezinárodní cyklistická unie (UCI). Kanadský podnikatel Sylvan Adams, který tým ICA vlastní společně s finančníkem Ronem Baronem, se snažil o licenci WorldTour už delší dobu: "Říkal jsem, že ICA bude ve WorldTour, dříve, nebo později. A jsem nadšený, že to bude už od příští sezóny. Chci poděkovat managementu týmu Katusha a Igoru Makarovovi, že si vybral k tomuto obchodu nás, protože vím, že možností měl víc. Igorův přínos našemu sportu je ohromný a bude podporovat náš sport i nadále."
Není vůbec jasné, jaké bude konečné složení týmu, ale lídry by měli být Daniel Martin (kopcovité klasiky a Grand Tours), Ben Hermans (kratší etapové závody a Grand Tours), Davide Cimolai (hromadné dojezdy) a Nils Politt (dlážděné klasiky). V týmu působí dva Češi, závodník Daniel Turek a sportovní ředitel René Andrle. U obou je docela velká pravděpodobnost, že v týmu nezůstanou.
Jistý není ani název a sponzoři. Tým pravděpodobně bude nosit izraelské národní barvy, modrou a bílou a financovat by ho měli Adams a Baron. V posledních dvou letech jezdila ICA na kolech De Rosa, zda tomu bude tak i v příštím roce, se teprve uvidí, ale pro De Rosu bude tým WorldTour asi příliš nákladný a pro ICA by byl přínosnější silnější partner.