Značka Basso bikes byla založena v roce 1974 Alcidem Bassem, který začal ve své garáži stavět první kousky ocelových krasavců. Vycházel ze svých zkušeností mechanika u profesionálních týmů, zkušeností svého bratra Marina, profesionálního mistra světa, a především ze svého zápalu a touhy dělat věci nejen 100% funkční, ale i krásné a originální. A tento důležitý faktor je na kolech s typickým logem Basso ve znaku pořád jasně patrný. I v době, kdy prim hraje karbon a převážná většina světové produkce probíhá na dálném východě, jdou Italové proti proudu a jsou stále věrni kompletnímu procesu výroby, lakování a montáži ve svých moderních továrnách v Itálii.
Rodinná firma z italského Trevisa, značka, která si především zakládá na kvalitě a věhlasném italském stylu, představila svou kolekci kol na sezonu 2020. Inovovány byly především modely z dostupnějších pater nabídky, a jednoznačně patrný je rozmach kotoučových brzd.
Na úplném vrcholu nabídky stojí stroj Diamante SV, tato zkratka znamená „Super veloce“, neboli super rychlý. Jedná se o špičkový stroj z nejkvalitnějších a nejpevnějších karbonových vláken japonského výrobce Toray. Má osvědčenou závodní geometrii, aerodynamické tvarování trubek a specifické řešení hlavové partie – to umožnuje jezdci perfektní doladění požadované pozice. To je však jen výčet detailů, jedná se ve všech ohledech o špičkový produkt. Kolo je na přání možnost osadit kompletními sadami Shimano a Campagnolo, vybírat lze z několika druhů špičkových zapletených setů, a je i možnost zvolit šíři řídítek či délku specifického představce Basso. Pro sezonu 2020 je toto kolo ve čtyřech úplně nových atraktivních barvách, samozřejmostí jsou varianty jak pro kotoučové, tak klasické ráfkové brzdy. Kdo chce to nejlepší, může to mít.
Mezi fanoušky značky je slovo Diamante již dobře známo. Jedná se dlouhodobě o špičkový závodní produkt – současná podoba moderního karbonového rámu pro klasické i kotoučové brzdy byla uvedena na trh v minulém roce. Toto kolo v sobě spojuje veškeré know-how firmy a snahu o všestranně perfektní kolo. Opravdu se nedá říci, že by se nejednalo o topmodel, myslí se zde ale na potřeby jiného typu jezdce, má o trochu méně agresivní geometrii a také klasičtější tvary, prostě opravdový univerzál. Zachovává si ale jednoznačně spoustu jedinečných prvků, jako je specifická hlavová partie, 3B-Basso – patentované upínání sedlovky v rámu převzaté z modelu SV, špičkový karbonový materiál a další. Samozřejmostí je designová dokonalost, tolik typická pro silničky z Apeninského poloostrova a možnost si kolo nechat osadit zcela podle svých požadavků. Vybírat lze opět ze čtyř barevných variant navržených speciálně pro tento model.
Dalším modelem v nabídce je Astra, jméno, které je v nabídce značky již přes 30 let. Astra dostala pro příští sezonu zcela nový moderní rám. Ten v sobě ani v nejmenším nezapře inspiraci z úplných topmodelů nabídky, má ukrytý zámek sedlovky, kompletní vnitřní kabeláž, je ze špičkového japonského karbonového materiálu a 100% bez jakýchkoliv zpevňujících hliníkových částí. Konstruktéři vytvořili prémiové kolo moderních tvarů, které je určeno pro široké spektrum jezdců, čemuž opět nahrává i její geometrie. Je pouze pro kotoučové brzdy a Astru lze pořídit ve třech designových barevných variantách. Také lze osadit několika variantami kompletních sad Shimano nebo Campagnolo.
Základním kolem nabídky je model Venta. Základním ale jen na papíře. Jedná se o moderní silniční kolo, které bylo stejně jako Astra pro příští sezonu kompletně přepracováno, a na které jsou Italové právem hrdí. Podařilo se zachovat atraktivní tvary, 100% karbonovou konstrukci z karbonových vláken Toray, ale i třeba skrytý zámek sedlovky. Rám kola je připravený na jakékoliv podmínky a typ jezdce a je dostupný navíc hned ve třech minimalistických barevných variantách. A to jak pro ráfkové, tak i kotoučové brzdy. Kolo je osazováno výhradně kompletními sadami Shimano – Ultegra a 105 a stejně jako ostatní silniční kola Basso je dostupné hned v sedmi velikostech. Díky své pohodlnější geometrii „sedne“ opravdu každému, jak víkendovému jezdci, tak i hobby závodníkovi.
Palta znamená „bahno“, pro fanoušky kategorie gravel je to však kolo, které by je nemělo nechat v klidu. Jedná se o odpověď značky na moderní vlnu „štěrkoletů“. Stejně jako u silniček, i zda jde značka do jisté míry svou vlastní cestou a nabízí také perfektní výkon. Kolo má specifickou gravel geometrii a je opět designově doladěno do detailu. Samozřejmostí je prostupnost plášťů až do šíře 42 mm, možnost umístění až třech košíků na bidon a specifická přední vidlice. Aby vás při dobrodružných jízdách už nic neomezovalo. Paltu si lze nechat osadit čtyřmi sadami Shimano a Sram, i u tohota kola jsou k dispozici čtyři nové barevné varianty rámu.
V nabídce je také dvojice závodních speciálů. Pro triatlonisty a časovkáře ostře tvarovaný speciál Konos, který jezdci umožňuje maximální přizpůsobení jeho pozici a také model Pista, jehož jednoznačným zaměřením je být co nejrychlejší na dráhovém oválu.
Více informací o jednotlivých modelech naleznete na www.basso-bikes.cz, k dispozici je také rozsáhlá testovací flotila silniček a gravelů.