Zcela rovinatá etapa na 165 kilometrů vedoucí ulicemi Abú Zabí nenabídla mnohem zajímavého, do dlouhého úniku se vydali Djordje Djurić, Carlos Samudio a Kristian Sbaragli z celku Solution Tech-Vini Fantini a Manuel Tarozzi z VF Group Bardiani. Všem šlo jen o dvě rychlostní prémie, osamocený Tarozzi neměl proti přesile moc šanci, takže oba sprinty vyhrál Djurić a udržel černý dres lídra soutěže sprinterů. 

GkZDjTSWQAAAbrc.jpeg

Uprchlíci byli dostiženi 2,5 kilometru před cílem a na velmi širokých silnicích se různě předjížděly sprinterské vlaky jednotlivých týmů. Tim Merlier (Soudal Quick-Step) se dlouho držel vzadu, rozjíždění spurtu nechal na jiné týmy. Naopak vpředu se držel Jasper Philipsen (Alpecin-Deceuninck), zatímco Jonathan Milan (Lidl-Trek) nevěděl, jakou stranu silnice si vybrat a za kým se vydat. Zdálo se, že Merlier nebude mít prostor ke spurtu, ale věděl, že na pravé straně silnice se těsně před cílem, v technickém dojezdu, otevře prostor k brzkému útoku. Když se před ním silnice otevřela, okamžitě za to vzal a proletěl kolem všech soupeřů. 

„Na posledním kilometru se to mlelo, ale 300 metrů před cílem jsem viděl prostor před sed sebou a pokusil se překvapit ostatní," řekl Merlier po dojezdu. „Foukal silný protivítr, takže to bylo velmi těžké. Ve finále bylo těžké udržet se pohromadě. Můj lead out (Bert Van Lerberghe, pozn. red.) byl jednou z obětí včerejších pádů, ale dnes dělal, co mohl,“ vysvětlil. 

„Ztratil jsem ho asi 1,9 kilometru před cílem a myslel jsem si, že už nemůžu vyhrát, protože jsem byl pořád zavřený. Ale jak jsem řekl, 300 metrů před cílem jsem si všiml příležitosti,“ dodal. 

GkZIh2gXwAAKY1c.jpeg

V celkovém pořadí se nic důležitého nezměnilo, Tadej Pogačar (UAE Emirates-XRG) se před závěrečnou rozhodující etapou s cílem na Jebel Hafeet drží ve vedení průběžného pořadí s náskokem 21 sekund před Joshuou Tarlingem (Ineos Grenadiers). Milan udržel první místo v bodovací soutěži.