184 kilometry dlouhá etapa z Montessonu do Bellegarde byla zcela rovinatá a navíc nefoukal dostatečně silný vítr, který by mohl způsobit dělení pelotonu na terezínech, takže hromadnému dojezdu sprinterů nemohlo nic zabránit. Přesto se o to Jonas Abrahamsen (Uno-X Mobility), Alexandre Delettre (TotalEnergies) a Samuel Fernandez (Caja Rural) pokusili.
Nedostali však moc prostoru, tým Soudal Quick-Step jim nemohl darovat moc času, protože Belgičanům nechtěl zpočátku nikdo ve stíhačce pomáhat. Takže trio odvážlivců mělo maximálně něco přes tři minuty náskoku a většinu času ještě mnohem méně. Přesto se mimořádné silný Abrahamsen udržel v úniku až do posledních 2,6 kilometru před cílem. Po dojezdu byl samozřejmě vyhlášen nejaktivnějším závodníkem a byl s tím spokojený. „Byl to můj první letošní únik a bylo to docela příjemné. Když se peloton přiblížil, stejně jsem jel dál naplno, ale až do konce to nevyšlo. Celkově se cítím silný a doufám, že budu moci zkusit štěstí znovu v některé z dalších etap,“ zůstal pozitivní.
Na více než pětikilometrové cílové rovince se dopředu tlačili sprinteři a jezdci na celkové pořadí. V závěru si Tim Merlier našel zadní kolo Madse Pedersena (Lidl-Trek), ale byl to Axel Zingle (Visma-Lease a Bike), kdo spurt rozjel daleko před cílem na levé straně silnice. Favority tím nezaskočil, Pedersen a Merlier začali spurtovat ve stejnu chvíli a rychlostní rozdíl mezi nimi byl enormní. Zatímco Merlier se hnal za druhým vítězstvím v řadě, Pedersen se spíše propadal a cílem projel na čtvrtém místě za Merlierem, Emillienem Jeanniérem (TotalEnergies) a Hugem Pagem (Intermarché-Wanty), kterého však rozhodčí později odsunuli ve výsledcích na poslední místo v pelotonu, protože při spurtu ohrozil soupeře. Pedersen tak poskočil na konečné třetí místo.
„Tuhle etapu si budu pamatovat,“ usmíval se Merlier v cíli závodu. „Myslím, že je to poprvé v mém životě, kdy jsem vyhrál v dresu lídra... Nejdřív jsme sjížděli únik sami, ale pak nám začal pomáhat Trek. Únik si s námi hrál, což bylo nepříjemné, a v závěru byl Abrahamsen opravdu silný, ale náš tým odvedl opět velmi dobrou práci," ocenil své týmové kolegy, kteří mu umožnili spurtovat.
V závěru etapy se vítěz musel probíjet ze zadních pozic a stihl se posunout dopředu na poslední chvíli. „Byli jsme trochu moc vzadu, pak jsme se s Bertem (Van Lerberghem, pozn. red.) posunuli opět dopředu. Byl jsem trochu zavřený za Pedersenem, ale on se pak posunul doleva. Vyrazil jsem do spurtu docela brzy, ale měl jsem hodně sil.“
Pády a zranění zastavily hned několik závodníků
Etapa byla velmi nervózní, ačkoliv nefoukal silný vítr, každý závodník se snažil natlačit dopředu, což způsobovalo problémy a velké nehody. K jedné došlo 45 kilometrů před cílem, kde závod skončil pro Floriana Sénéchala (Arkéa-B&B Hotels). Také při průjezdu cílem, 20 kilometrů před cílem, došlo k pádu, kde si pravděpodobně klíční kosti zlomili Luke Durbridge (Jayco AlUla) a Gorka Sorarrain (Caja Rural). Etapu nedokončil ani nemocný Danny van Poppel (Red Bull-Bora-Hansgrohe).
Jorgenson získal další dvě bonusové sekundy
V průjezdu cílem se také spurtovalo o bonifikací sekundy. 6 sekund získal uprchlík Abrahamsen, pro čtyři si v pelotonu dojel Mick van Dijke (Red Bull-Bora-Hansgrohe) a dvě sekundy sebral Matteo Jorgenson (Visma-Lease a Bike). Obhájce vítězství má v součtu se včerejší etapou už náskok šesti sekund před nejvážnějšími soupeři v celkovém pořadí a má velkou šanci se v následující týmové časovce obléknout do dresu lídra celkového pořadí, pokud se jeho týmu chronometr povede. Celkově vede Merlier s náskokem 14 sekund před pěti soupeři, včetně Jorgensona.
Úterní týmová časovka na 28,4 kilometru je zvlněná, vede z automobilového okruhu Magny-Cours do města Nevers a většinu trati není technická. Merlier si v ní moc nevěří. „Zítra pojedeme na plný plyn pro Ilana (Van Wildera) a Maxe (Schachmanna), ale myslím, že o dres přijdu,“ dodal Belgičan.
Časovka se jede podle netradičních pravidel, stejně jako v posledních letech, což znamená, že se počítá čas každého závodníka zvlášť. Etapu vyhraje celý tým, ale počítá se čas prvního v cíli, nikoliv čtvrtého v cíli jak je obvyklé. Do celkového pořadí se počítá individuální čas každého cyklisty. Největší překážkou na trati je Côte de la Pisserotte (1 km, 5,4 %).