Jsou kontinentální týmy, které nás zajímají víc než jiné. Jednak především proto, že v nich jezdí čeští cyklisté, ale také proto, že se s českými kontinentálními týmy často utkávají na stejných závodech. Což jsou obvykle týmy ze zemí geograficky bližších.

Jedním z takových celků, který splňuje oba předpoklady, je i jeden z pěti rakouských konti týmů, který do nové sezony vstupuje s novým titulárním sponzorem, takže změnil název na Felt-Felbermayr.

374651179_964962457923585_8550467088388162658_n.jpg

Po úvodní vítězné etapě do žlutého na Giro della Regione Friuli Venezia Giulia (2.2)

V letech 2021-2022 v tomto týmu s tehdejším názvem Felbermayr-Simplon Wels závodil Daniel Turek, který následně zakotvil v domácím ATT Investments. Od roku 2023 ho ve Felbermayru z českých jezdců vystřídal Michale Kukrle, který v průběhu sezony s týmem podepsal smlouvu i na další rok.

Aby také ne. Tým si za rok 2023 připsal tři vítězství v závodech UCI a všechny padají na vrub Michaela. Což také znamenalo, že se stal nejúspěšnějším jezdcem týmu i co se týče rankingu.

A nyní se tu dočkal výrazných změn, které zdá se tenhle celek, fungující už od roku 2008, posouvají hodně směrem vzhůru. Vše se jako obvykle odvíjí od materiálních podmínek. Příchod nového sponzora přináší dvě zásadní změny.

czech Tour.jpg

Na Czech Tour (2.1) 22. místo v konečné klasifikaci coby nejlepší z týmu

Titulárním sponzorem se stává výrobce bicyklů Felt, který tedy střídá rakouský Simplon, na němž tu jezdili spousty let. Felt se zrodil v 90. letech minulého století v USA a ve své dosavadní historii dodával kola i týmům z úrovně World. Letos na nich jezdili mj. v Human Powered Health, který ale ukončil činnost, což možná zjednodušilo i cestu k rakouskému týmu.

Aktuálně značku vlastní rakouský byznysmen a tým si vybral jako způsob, jak v Rakousku, a pochopitelně nejen tam, tuto značku propagovat. Z čehož plyne, že jednou ze zásadních priorit pro rok 2024 budou domácí závody, a zvláště ty významnější, mezi něž patří Okolo Rakouska (2.1), Okolo Horního Rakouska (2.2), což je domovina týmu, a pochopitelně i domácí pohár, jehož součástí je i závod ve Welsu, kde tým sídlí a jenž sami pořádají.

Eisenbauer V4.jpg

V cíli Visegrad 4 Bicycle Race - GP Czech Republic (1.2) 7. místo

Základní strategií, s níž jdou do nové sezony, je pochopitelně přitopit pod kotlem co týče počtu vyhraných závodů, ale stejně důležité je jezdit aktivně, útočně, být hodně vidět. A těmto cílům podřídili i inovaci soupisky, jejíž součástí zůstává i nadále skvělý vrchař se čtyřletou zkušeností ve WorldTour Ricardo Zoidl.

Měli by mít 15 lidí. Čtyři se s týmem loučí, přichází sedm nových. Berou dva dosavadní spíše bajkery, kteří obstáli při testech, a zvláště mladý letos ještě junior Dominik Hödlmoser je údajně hodně nadějný.

Další posily už ale opravdu stojí za to. Z Voster ATS přichází skvělý sprinter Patryk Stosz a neméně zdatný univerzál, co to umí hodně dobře v kopcovitém terénu Piotr Brozyna.

366947116_955408728878958_8699776400234841145_n.jpg

Prvenství na Memorialu Henryka Lasaka (1.2) před Marcinem Budzinskim a Karlem Camrdou

Tady malá odbočka: když vezmeme v úvahu, že Voster už opustili Maciej Paterski, který ukončil kariéru, i Bartosz Rudyk, který odešel do ATT Investments, tak tenhle polský celek přišel o to nejlepší, co v sezoně měli.

I další dvě nové tváře Felt-Felbermayr přinášejí vysokou kvalitu. Jednak je to Miguel Heidemann z dánsko-lucemburského Leopardu, který je především skvělým časovkářem, o čemž svědčí jeho letošní 2. místo na německé šampionátu, kde ho porazil pouze Nils Politt (BORA-hansgrohe). A tím druhým je také výborný tempař, Lucemburčan Tom Wirtgen, který má za sebou pět let v belgickém ProTeams Bingoal.

A úplná třešinka jak se sluší a patří přijde nakonec. Z úrovně World přijde borec, jehož jméno ještě nemůžeme odhalit, ale nejspíš hodně brzo se tak stane.

358552442_935950537491444_1156797639680667608_n.jpg

Tour of Austria (2.1), druhý zprava

O všech těchto změnách jsme se bavili s Michaelem ve chvíli, kdy cestoval s týmem na první soustředění do chorvatského Zadaru a s ohledem na kalamitní stav na především rakouských silnicích měl na povídání dost času.

„Letos jsem trošku omezil všeobecnou přípravu a snažil se víc věnovat kolu, protože závodit začneme už koncem ledna ve Spojených arabských emirátech na Tour of Sharjah,“ sdělil Kuki, který se po několika letech vrátil v rámci všeobecné přípravy i k oblíbenému hokeji.

Zvýšené konkurence se neobává. „Vzhledem k tomu, že chceme vyznávat útočný styl, tak by se na mé roli nemělo nic měnit. Kromě závodů končících na dlouhém kopci nebo v případě hromadného spurtu, v nichž budu samozřejmě pomáhat, tak bych měl mít spoustu příležitostí uplatnit své přednosti.“

407260849_1012909803128850_3772452756475150166_n.jpg

Kolegové Jakob Purtscheller a Josef Dirnbauer v novém

Po delší době tým zcela změnil vzhled dresů. „Moc se mi líbí celkový design, speciálně oceňuju černé kraťasy. On se mi líbil i ten předešlý, ale už byl trošku okoukaný. Už jsem měl možnost zkusit i nové přilby a brýle od Rudy Project a vypadají a sedí velmi dobře.“

A co nový bicykl? „Zatím máme od Feltu tréninková kola, závodní by měly dorazit co nevidět. Vybaveny budou sadou SRAM Red. Vyfasujeme i gravel a na ten se docela těším. Bajky mě nikdy nechytly, ale gravel mě docela láká.“

Michael má dvě děti, postavil dům a má hypotéku, musí se tedy otáčet. „Ve srovnání s letošním rokem jsem si polepšil a co je také důležité, nový hlavní sponzor nám bude navyšovat budžet v závislosti na výsledcích.“

Bohužel dodatečně se objevila na týmovém facebooku zpráva, že 6 km od cílového místa, když jedno z aut rakouského týmu zastavilo na červenou, narazil do něj vysokou rychlostí opilý chorvatský řidič dodávky. Tři jezdci byli hospitalizováni, naštěstí dva již byli propuštěni z nemocnice, třetí je ve stabilizovaném stavu.

Tým odmítl jmenovat zraněné jezdce, aby chránil jejich soukromí, a rozhodl se pokračovat v plánovaném tréninkovém kempu, přičemž zranění jezdci se vrací domů. Michael mezi nimi není a trénuje. Podle jeho slov zranění kluci budou snad brzo v pořádku.