Belgie získala čtyři, což je maximum možných míst podle nového systému kvót pro redukovaný 90členný peloton. Dva by měli mít účast jistou. Van Aert a Evenepoel jsou totiž jasnými kandidáty na časovku a k nim by se v silničním závodě přidali další dva.

"Už jsme mluvili s vedením jejich týmů," řekl Vanthourenhout. "Oba jezdci dali najevo, že se chtějí připravit na olympijskou časovku."

Van Aert se rozhodl před olympiádou závodit na Giro d'Italia a přitom omezuje počet startů na jarních klasikách, zatímco Evenepoel má před Paříží závodit na Lutych-Bastogne-Lutych, Critérium du Dauphiné a Tour de France.

1131617670.jpg

Konkurenční boj o zbývající dvě místa na silniční závod bude nejspíš dost tvrdý. Vanthourenhout na tiskové konferenci řekl, že seznam širší nominace bude postupně redukován a ve dnech před Tour de France definitivně uzavřen.

Vyhlásit jmenovitou nominaci s tak značným časovým předstihem dává smysl zvláště v týmu, kde je velký přetlak špičkových závodníků a zájemců o účast na OH. Týmy totiž začínají připravovat plány jezdců na sezónu 2024 a do nich je nutno zakomponovat i případnou účast na olympijských hrách.

"V nadcházejících týdnech jsou naplánovány diskuse s týmy a jezdci a pak se rozhodneme, zda pojedeme silniční závod se čtyřmi potenciálními kandidáty na medaili, nebo s Woutem a Remcem a dvěma domestiky," řekl Vanthourenhout.

1105096590.jpg

Jedním z potenciálních kandidátů na medaili by mohl být Jasper Philipsen, který nejen druhým místem v dubnu na Paris-Roubaix za týmovým kolegou z Alpecin-Deceuninck Mathieu van der Poelem dokázal, že je víc než jen sprinter.

Vanthourenhout se také vyslovil k charakteru 273 km dlouhé trati, která má klasikářský profil. Je členitá, jede se v podstatě nahoru dolů, obsahuje 13 kategorizovaných sice kratších, ale prudších stoupání, včetně dlážděného Côte de la Butte Montmartre v každém ze tří 18,4 km dlouhých cílových okruhů, takže cyklisté celkem překonají 2800 výškových metrů.

"Určitě to bude velmi zajímavý a netypický závod s pelotonem o pouhých 90 jezdcích na tak dlouhé a členité trase. Klidně se může stát, že brzo po startu odjede dvacítka jezdců a pro ostatní bude po závodě," předpověděl Vanthourenhout.

1127492955.jpg

V širší belgické nominaci jsou kromě Wout van Aerta (Visma/Lease e Bike), Remca Evenepoela (Soudal-Quick Step) a Jaspera Philipsena (Alpecin-Deceuninck) také Tiesj Benoot (Visma/Lease e Bike), Victor Campenaerts, Jasper De Buyst, Arnaud De Lie, Alec Segaert a Florian Vermeersch (všichni Lotto Dstny), Frederick Frison (Q36.5), Quinten Hermans (Alpecin-Deceuninck), Yves Lampaert (Soudal-Quick Step), Tim Declercq, Jasper Stuyven a Edward Theuns (všichni Lidl-Trek) a Tim Wellens (UAE Emirates).

Do časovky nastoupí 35 mužů. A ti pak mají nárok na účast v silničním závodě. Místo v časovce si vybojovalo 25 zemí, Češi mezi nimi nejsou.

Čtyři místa do silničního závodu získalo pouze 5 zemí, kromě Belgie také Dánsko, Slovinsko, Británie a Francie. Češi mají obdobně jako 34 dalších zemí nárok na jediného účastníka.

.