Už jen jediné vítězství ji dělí od magické hranice sta kariérních prvenství. To nejčerstvější vybojovala Lorena Wiebes ve čtvrtek 27. března. Nizozemská sprinterská megahvězda týmu SD Worx-Protime si po, možná nečekaném, triumfu na obnoveném závodě Milano-Sanremo podmanila také belgickou jednorázovku mezi městy Bruggy a De Panne. V posledních čtyřech závodech, do kterých Lorena Wiebes nastoupila, platila jednoduchá logika. Pokud Nizozemka dojede do cíle, vyhraje.

„Byl to velmi hektický den, ale jsem velmi ráda, jak to dnes celý tým zvládl. Celý závod byl nervy drásající. Barbara Guarischi mi do finiše nachystala skvělou pozici. Sprint jsem začala trochu dříve, tím jsem si zahrála s ohněm, ale měla jsem dobré nohy a dokázala jsem to ustát až na pásku,“ přiblížila Lorena Wiebes, jenž ukázala, že ji stačí dovést do posledního kilometru a ona doručí vítězství.

„Je to fantastické triumf. Vloni jsme tu nemohli závodit, takže jsme byli o to více odhodlaní dnes uspět. S Lorenou vždy víte, že jste v mixu o vítězství, ale tyhle sprinty bývají většinou strašně hektické, takže musíte vše provést naprosto perfektně. To se nám povedlo,“ radoval se generální manažer týmu SD Worx-Protime Erwin Janssen.

Šestadvacetileté Nizozemce se podařilo klasiku Bruggy-de Panne vyhrát podruhé v kariéře, poprvé ale doopravdy proťala cílovou pásku jako první. Kromě ní triumfovaly v osmileté historii závodu, kterému se přezdívá neoficiální sprinterské mistrovství světa, Italka Elisa Balsamo, Britka Pfeiffer Georgi nebo Australanka Grace Brown.

Sprinterským hvězdám a jejich týmům se letos pokusila triumf vyfouknout mladičká Britka Cat Ferguson. Osmnáctiletý supertalent ze Skiptonu zažívá povedený vstup do první plně profesionální sezóny v týmu Movistar. 

Z prvního startu v roce 2025 na italské klasice Alfreda Bindy si odvezla pódiovou třetí příčku, před týdnem pak skončila osmnáctá na Milanu-Sanremu. Ve čtvrtečním závodě se Ferguson rozhodla, že své štěstí vyzkouší z úniku. A moc nechybělo.

Juniorská mistryně světa v časovce i v silničním závodě se od pelotonu odpoutala šestatřicet kilometrů před cílem a okamžitě začala ukazovat své časovkářské schopnosti. Velký náskok si sice Cat Ferguson nevyjela, nicméně se na čele dokázala držet až na metu dvou a půl tisíce metrů před cílovou páskou. 

Tam její cesta za překvapením skončila. Nebyly to ale kolegyně Loreny Wiebes, které Britku dojely. Na čele pelotonu nepochopitelně pracovaly například celky Lidl-Trek a UAE Team ADQ.

Jak velkou chybou byla tato pracovitost namísto útočných snah poznaly závodnice v posledních stovkách metrů závodu, kdy mohla ruce nad hlavu zvednout právě Lorena Wiebes. Druhá nakonec skončila Italka Chiara Consonni z týmu Canyon//Sram. Třetí finišovala další sprinterka z Apeninského poloostrova Elisa Balsamo v dresu Lidl-Trek.

„Myslím, že jsem svůj sprint začala příliš pozdě. Nicméně jsem moc šťastná za pódiové umístění, protože jsem začátek roku nezačala dobrým způsobem. Jsem také velmi spokojená s tím, jak celý tým pracoval,“ pochvalovala si Chiara Consonni.

Pětadvacetiletá Italka ocenila také kvality Loreny Wiebes. „Nakonec je to pódium za závodnicí, která minulý týden zvítězila na Milanu-Sanremu a vyhrála téměř vše, co mohla. Jsem neuvěřitelně potěšená a motivovaná tím, že jsem se pohybovala tak vysoko, a že jsem mohla ukázat svůj sprint,“ dodala Consonni, která do německého týmu Canyon//Sram přestoupila před sezónou z týmu UAE ADQ.

Na rozdíl od italské závodnice, musí být se svým závěrem nespokojená Novozélanďanka Ally Wollaston z týmu FDJ-Suez, která finišovala až na jedenácté příčce. S patnáctým místem rozhodně nebude spokojená Nizozemka Charlotte Kool z celku Picnic-PostNL.

Ze dvou českých závodnic startujících na belgické klasice dlouhé sto dvaapadesát kilometrů se více dařilo Kristýně Burlové. Členka sestavy Ceratizit-Wnt si z De Panne odvezla jednadvacáté místo, když cílem projela se ztrátou titěrných tří sekund. Tereza Neumanová skončila po celodenní práci na pětapadesáté pozici.

Nyní se už ale obě české zástupkyně, a také klasikářské hvězdy světové cyklistiky, soustředí na nedělní menu s názvem Gent-Wevelgem. Zde budou jako předkrm figurovat pavé sektory Beauvoordestraat a Veurmestraat, hlavním chodem bude bezesporu sedmička náročných kopců, včetně Kemmelbergu, ve druhé třetině závodu a sladkým dezertem by měl být souboj o vítězství až do posledních metrů sto osmašedesáti kilometrové jednorázovky napříč Flandrami.