Druhá etapa v Budapešti a poslední etapa ve Veroně budou chronometry. V Maďarsku se pojede časovka s kopcem na 9 kilometrů a poslední den závodu je na programu časovka na 17 kilometrů také s jedním stoupáním. Je to zcela ideální trať pro lídry na celkové pořadí, kterým dělají časovky problém. Pořadatelé se nejspíš snaží nalákat opět Egana Bernala, Richarda Carapaze, Miguela Ángela Lópeze, Mikela Landu, bratry Yatesovi, snad i francouzské lídry. Je zřejmé, že už předem počítají s tím, že se Primož Roglič a Tadej Pogačar opět vydají na Tour de France a nemá smysl snažit se je přesvědčit.
26,3 kilometru časovek také nejspíš znamená, že se Remco Evenepoel vydá na španělskou Vueltu, Filippo Ganna se možná poprvé postaví na start Tour de France a Toma Dumoulina skladba etap také nemohla potěšit. Ale proč se pořadatelé rozhodli časovky omezit? Vysvětlení podal ředitel závodu Mauro Vegni: "Je to v souladu s návrhy, které nám předkládají závodníci. Dokonce i nejlepší specialisté na třítýdenní závody věnují pozornost tomu, kolik časovek v závodě bude, protože mohou pokazit jejich snahu."
"Protože jsme naslouchali návrhům jezdců, pokusili jsme se výrazně snížit počet časovek celkových kilometrů," říká Vegni pro RadioCorsa. Podle italského cyklistického experta Beppe Contiho by závěrečná časovka měla být delší a Vincenzo Nibali v roce 2019 prohrál Giro s Richardem Carapazem kvůli příliš krátké závěrečné časovce. Vegni má jiný názor: "Myslím, že 17 kilometrů je dost na to, aby se vytvořily rozdíly. A jestli jsou po 20 etapách rozdíly mezi závodníky velké, nebylo by fér ztratit růžový dres ve 21. etapě."
Giro dlouhodobě soupeří s Tour de France o nejslavnější závodníky. Francouzi jsou v tom samozřejmě mnohem úspěšnější, ale Vegni věří, že letošní trasa Gira bude zajímat i nejlepší cyklisty: "Na trase je vše potřebné. Každý si vybere. Rád bych viděl závodníky, kteří jsou budoucností našeho sportu, startovat na dvou Grand Tours v sezóně. Vyhrát Tour třikrát, nebo čtyřikrát, v tom už není velký rozdíl. Ale vyhrát Giro a Tour v jedné sezóně, to vás opravdu vyzdvihne."
"Teď se budeme snažit přivést kvalitní obsazení. Chceme na startu velké závodníky jako v minulých letech," dodává Vegni.
Mezi současnými lídry na třítýdenní závody jsou dobří časovkáři v menšině. Tadej Pogačar a Primož Roglič jsou vynikající v jízdě proti stopkám, nedávno také Tom Dumoulin a Chris Froome. Ale lehcí vrchaři se v nich většinou trápí. Pro Landu, Lópeze, Mase, Carapaze, Gauduho a další je to jasná výzva.