Bighamův závodní a pracovní osud rozhodně není nezajímavý. Na silnici se nikdy zcela neprosadil, nestal se profesionálním závodníkem, ale na dráze posbíral spoustu velkých úspěchů. Stal se mistrem světa v týmové stíhačce, překonal světový rekord v hodinovce a na letošních olympijských hrách získal stříbro v týmové stíhačce. Mezitím se však živil jako technický odborník, po zisku magisterského titulu začal pracovat v týmu Mercedes ve formuli 1. Tedy v prostředí, kde jsou technické inovace a aerodynamika nejvyšší úrovni. A zkušenosti přenesl do cyklistiky. 

Na olympijských hrách v Tokiu spolupracoval s dánským národním týmem a pomohl jim ke stříbrné medaili v týmovém stíhacím závodě. O rok dříve se Dánové radovali ze světového titulu. Bigham však zároveň sám stále závodí a paradoxně mnohdy soupeří se svými svěřenci. „Myslím, že bez inženýrství bych se tomuto sportu nevěnoval, alespoň ne na takové úrovni,“ řekl Bigham v rozhovoru pro BBC. „Ve sportu musí být něco, co vás opravdu vzrušuje a co vás baví. Pro mě, ačkoliv zním jako šprt, je to aplikace matematiky, fyziky a techniky do sportu. A to samo o sobě znamenalo, že jsem se dostal na úroveň, na které jsem.“

1129692782.jpg

V Ineosu například pomohl Filippu Gannovi získat dva titulu mistra světa v časovce, stejně tak mu ovšem pomohl překonat světový rekord v hodinovce, který Bigham sám držel. Nakonec se s britským silničním týmem nerozešel v dobrém, pod novým vedením, po odchodu Davida Brailsforda, si nerozuměl. „To, jak chci dělat svou práci se neshoduje s tím, jak to chtěl dělat Ineos. Chtěl jsem větší autonomii, větší možnost realizovat své nápady. A toho se mi v Ineosu nedostávalo,“ vysvětluje Bigham.

„Mám pocit, že spoustu zlepšení necháváme na stole, a to mě frustruje, protože je nad slunce jasné, že bychom měli dělat věci mnohem lépe. Buďme upřímní, Ineos není tam, kde by chtěl být, není tam, kde by měl být, a ten rozdíl není malý,“ dodal upřímně. 

Není překvapivé, že se o něj okamžitě začaly zajímat konkurenční sestavy a uspěl německý Red Bull-Bora-Hansgrohe. A kromě něj přichází také Bighamův blízký spolupracovník Jonny Wale. „V Danovi a Jonnym máme absolutní odborníky na kombinaci cyklistiky a technického know-how. V naší nové technické jednotce se setkává špičkové know-how našich partnerů, jako je Specialized, na jedné straně a inovativních technologických subjektů Red Bull na straně druhé. Tato kombinace je v cyklistice jedinečná a slibuje obrovský potenciál,“ věří Rolf Aldag, vedoucí sportovního oddělení německého celku.

„Posledních deset let jsem se snažil sladit život elitního sportovce s mou vášní pro rozvoj cyklistického sportu. Poté, co jsem na kole dosáhl téměř všeho, o čem jsem snil, jsem nyní připraven plně se věnovat podpoře další generace vítězů. Příležitost, která je přede mnou v týmu Red Bull-Bora-Hansgrohe je obrovská. Žádný jiný tým se nemůže rovnat takové úrovni kombinovaných znalostí, schopností a zkušeností v rámci své sítě a já je toužím využít naplno,“ okomentoval svůj přestup Bigham a naznačil, že s vrcholovým závoděním končí.