Zopakujme si, že do nové sezóny vstupuje ATT Investments se 17 závodníky ze čtyř zemí. Kromě domácích tu jsou zástupci slovenské, maďarské a polské cyklistiky. Přišlo osm nových tváří, které společně s těmi, kteří v týmu pokračují, vytvářejí předpoklad dalšího kvalitativního posunu této sestavy.
Vedle zkušených borců, z nichž nejstarším je 30letý Daniel Turek, dostávají šanci i tři loňští junioři. Po sezóně nikdo neodešel do týmů vyšších divizí, přestože zájem z jejich strany existoval, ale z objektivních důvodů nakonec z námluv sešlo. Tady mluvíme především o Jakubu Otrubovi, který se ve své zatím životní sezóně zařadil do absolutní špičky mezi světovými jezdci z kontinentálních celků.
Minimálně tři cyklisté letošní sestavy mají výkonnost i ambice postoupit po sezóně do týmů vyšší kategorie. Kromě Jakuba Otruby by mělo jít o Matúše Štočka (oba na titulním snímku) a Mártona Dinu. Ale nemusí být zdaleka jediní. Což samo o sobě zakládá předpoklady co nejvyšší možné motivace, která je základním stavebním kamenem špičkových výsledků.
Kapitánem týmu zůstává Jiří Petruš, jediný, kdo je ze současných závodníků v týmu od jeho vzniku
Proměnil a rozrostl se i realizační tým. Hlavní sportovním ředitelem je Jaromír Friede, na přelomu století vítěz mnoha etap na významných závodech, jako je Okolo Slovenska či Okolo Řecka, a národní šampion v silničním závodě. Pokračuje i Petr Dlask, mj. vicemistr světa v cyklokrosu a mnohonásobný mistr republiky, a nově do této funkce nastupuje Vojtěch Řepa, mj. 3. z ME U23 a účastník španělské Vuelty.
Nově tým angažoval trenérského specialistu, jímž se stal Michal Bednář, který byl několik předešlých let spojen s ČEZ Cyklo Team Tábor. V oblasti sportovní medicíny a speciálně v oboru biochemie mu bude k ruce Petr Novák, který je mj. organizátorem týmu Sport&Races, odkud se aktuálně vydala do světa velké cyklistiky jedna ze současných nejlepších českých cyklistek Eliška Kvasničková.
Když jsme u tréninku a vědeckých základů, bez nichž se dnešní vrcholová cyklistika neobejde, tak připomeňme, že oficiálnímu představení týmu bezprostředně předcházely výkonnostní testy v laboratorních podmínkách, které kluci po dobu dvou dnů absolvovali v H Centru Staré Hradiště u Pardubic.
H Centrum Staré Hradiště
Většina závodníků, kromě těch, co mají školní povinnosti, se hned vrací zpět do Španělska, protože připravit se kvalitně na sezónu u nás doma je nemyslitelné. Na individuální soustředění naváže v polovině února čtrnáctidenní druhý týmový kemp a po jeho skončení už bude jen několik dnů do ostrého zahájení závodní sezóny, což se stane souběžně pro dvě skupiny na přelomu února a března v Řecku a Chorvatsku.
Závodní program se oproti předešlému roku zmnožil a hlavně mimořádně zkvalitnil. Je to dáno bonusem, který týmu zajistilo 3. místo mezi kontinentálními týmy v žebříčku UCI, protože organizátoři dvojkových závodů musí takový tým, pokud projeví zájem, na závody přijmout. Výsledkem je to, že oproti už tak bohatému programu z roku 2023 se výrazně navyšuje počet závodů a závodních dnů především na západ od našich hranic, přičemž prim hraje Francie, kde je v plánu 9 etapových závodů s celkem 44 závodními dny!
V závodech ve Francii, ale i Belgii, Nizozemsku, Dánsku, Lucembursku či Itálii, kam se také tým chystá, je mimořádná konkurence, což sice na jednu stranu znamená nižší šance dostat se např. na stupně vítězů, ale na druhou – a tento bonus jasně převažuje – znamená předpoklad výrazného posunu výkonnosti stejně jako mimořádně důležitých zkušeností, zvláště pak pro mladé jezdce.
Nový design 2024 na tradičním stroji: Lapierre, FFWD, Dura-Ace Di2, Pro ...
Jsme-li u mladých, ATT Investments představil také dva domácí klubové celky, s kterými bude úzce spolupracovat a v nichž dostávají příležitost domácí cyklisté v kategorii do 23 let se šancí probojovat se do sestavy ATT Investments. Jde o už tradičně Ústecké Centrum Cyklistiky a nově plzeňský projekt ACS Developments.
Vraťme se však k programu. Vypíchli jsme změnu v počtu i kvalitě závodního programu, ale nejdůležitějšími podniky zůstávají ty, které ATT Investments absolvoval i v uplynulé sezóně a kde dosáhli ve většině případů výborných výsledků. Máme na mysli závody kategorie jedna a Pro, kam spadají mj. Czech Tour a Okolo Slovenska a kterých bude celkem sedm, a v případě druhé nejvyšší kategorie věří v účast kromě na Okolo Maďarska nově i na Okolo Slovinska.
Což evokuje téma spolupráce se Zdeňkem Štybarem. Zdeněk je s Radimem Kijevským v průběžném kontaktu a do konce ledna by se mělo rozhodnout, zda a jakou formou bude s týmem spolupracovat. Vyloučena není ani varianta aktivního závodníka, ani role sportovního ředitele a mentora na vybrané závody a tady se ty z vyšší kategorie pochopitelně nabízejí samy.
Radim Kijevský s Miroslavem Zadákem
Nic z toho by se ale neuskutečnilo bez podpory sponzorů a partnerů. Tím hlavním zůstává společnost ATT Investments a její majitel Miroslav Zadák v rámci oficiálního představení týmu vyjádřil velkou spokojenost z dosavadní spolupráce: „Obdivuji, jak se tým daří organizovat, jak roste a jakých výborných výsledků dosahuje. Což je přímo úměrné marketingové hodnotě vynaložených prostředků.“
Jaké jsou tedy cíle pro rok 2024? „Žádné konkrétní si před sebe nestavíme. Není to tak, že bychom si řekli, jakého výsledku chceme dosáhnout a pak na tom začali pracovat. Máme to obráceně. Snažíme se dělat práci minimálně na sto procent a ono to pak výsledky přinese. Uplynulá jubilejní desátá sezóna existence týmu je toho nejlepším důkazem,“ řekl majitel a hlavní manažer týmu Radim Kijevský.