Jsme uprostřed přípravného období. Tedy z pohledu většiny evropských kontinentálních týmů, tj. včetně obou českých, které v loňském roce patřily k tomu nejlepšímu, co na cyklistické kontinentální scéně jezdilo.

Úspěšnější z nich jak z pohledu nashromážděných UCI bodů, tak počtu dosažených vítězství v závodech UCI, tedy tým ATT Investments dnes opouští Španělsko, kde v kompletním složení absolvoval úvodní soustředění v příznivých klimatických podmínkách.

Začátkem listopadu se chodilo po Krkonoších, koncem listopadu jezdilo na bajcích po cestách jižní Moravy a v prosinci na silnicích Costa Blanca. To vše s cílem připravit se co nejlépe na novou závodní sezónu, která pro ně začne na přelomu února a března v Chorvatsku a Řecku. 

Bude na co navazovat. Sice co bylo, bylo, důležitější je, co je a co bude, ale právě končící rok byl pro pardubický tým tak moc úspěšný, že stojí za to si ještě jednou připomenout, o jak velký úspěch vůbec šlo: V žebříčku UCI poskočil ATT Investments oproti roku 2022 o 20 míst na 40. příčku světa bez rozdílu kategorie! A v počtu vítězství obsadil dokonce 31. místo, i když taktéž bez rozdílu kategorie, v tomto případě kategorie závodů.

409979554_801193385351825_1773468702380177893_n - kopie.jpg

Jaký tedy byl první španělský kemp?

Zázemí opět poskytl hotel Cap Negret ležící mezi komunikací a mořským pobřežím a nadohled od centra 25tisícového města Altea. O tom, že hotel poskytuje veškerý potřebný komfort pro přípravu cyklistických týmů, svědčí mj. fakt, že kromě ATT Investments ho ve stejném období coby zázemí využily také týmy Bahrain Victorious, Jayco AlUla, Q36.5, Euskadi Euskaltel či dámský World tým FDJ-SUEZ.

Druhou základní podmínkou zdárného průběhu je absence zdravotních komplikací či karambolů, které se až na jednu nevýznamnou událost týmu zcela vyhnuly. A tou třetí je počasí, za nímž se sem cestuje. Blížilo se k ideálu, pouze jeden den si zahrál na dudy mimořádně silný vichr, jenže si k tomu zvolil zrovna pro cyklisty volný den, takže vlastně zase OK. „Dnes máme na programu poslední trénink, v plánu je šest hodin, 21°C a jasno,“ hlásil den před odletem z doprovodného auta hlavní sportovní ředitel Jarda Friede.

Volný den obvykle vyplňovaný tradičním coffee ride následoval vždy po třídenním bloku a díky výše popsaným podmínkám bylo odtrénováno přesně to, co bylo naplánováno.

406760387_797352669069230_7617736047314515276_n.jpg

Daniel Turek

Na kemp se dostavila kompletní sedmnáctka závodníků a s jedinou výjimkou ho také kompletní absolvovala. Onou výjimkou byl Matyáš Fiala, který chyběl dva dny, protože právě ty potřeboval na to, aby odletěl na Světový pohár v cyklokrosu do belgického Namuru a zase se vrátil zpátky do Španělska.

Soustředění si pochvaloval i nejstarší a nejzkušenější z týmu Daniel Turek: „Všechno proběhlo podle představ a plánů. Je nás zase víc, byli jsme tu všichni, nikdo neonemocněl. Příjemné bylo i seznámení s týmovými partnery.“

V pohodě se zdál i na opačném věkovém pólu se nacházející o 12 let mladší Jan Bittner: „Co se týče mého tréninku, tak k nějaké radikální změně nedochází, jen přidávám trochu na objemu. Co je ale zcela odlišné, je počet akcí. Tohle bylo už letos třetí soustředění, což jsem v předcházející letech neměl a jsem za to moc rád. Servis máme v podstatě dokonalý.“

406744028_796789185792245_5109825817374947896_n.jpg

Karel Camrda

Kromě věkové různorodosti je tým různorodě poskládán i co do cyklistické specializace. Typický vrchař Karel Camrda, jehož osobní ambice v třetím roce fungování v týmu mohou pochopitelně narůstat a který byl před soustředěním několik dní nemocný, byl nakonec také spokojený: „Zjistil jsem, že jsem na tom docela dobře, a myslím si, že i lépe než loni, za což jsem fakt rád, jelikož jsem před soustředěním ležel s teplotou. Ambice samozřejmě mám, ale nechci je zakřiknout, takže počkejme až na samotné závody.“

Naopak Bartosz Rudyk je jediným opravdu typickým sprinterem v sestavě na rok 2024: „Tady je to hodně kopcovité a v týmu je dost kluků, kteří jsou hodně dobří ve stoupání. Takže to pro mě nebylo úplně jednoduché. Osobně jsem se ale v kopcích zlepšil a společným tréninkem by se to mělo stále zlepšovat. Je vhodný čas k nabírání síly a hory jsou tím nejlepším místem.“

Jediný Polák v sestavě je jedním z nováčků na týmové soupisce a může tak porovnávat zkušenosti z působení z předešlých roků ve dvou kontinentálních týmech Santic-Wibatech a Voster ATS: „Tým na mě udělal obrovský dojem. Je to hodně jiné než v předešlých týmech. Tenhle tým se neustále výsledkově posouvá, a i proto přípravě na další sezónu přikládá velkou důležitost. Je tu spousta věcí, které jsem jako mladý jezdec vždy chtěl zažít a být jejich součástí. Doufám, že následující rok bude významným milníkem v mé dosavadní cyklistické kariéře!“

403630351_789608943176936_2177502157661923518_n - kopie.jpg

Bartosz Rudyk

Než se ale Bartosz, kterého navíc v lednu čeká dráhové mistrovství Evropy, jakož i všichni ostatní k silničním závodům dostanou, ještě uběhne něco vody. Po vánočních svátcích je čekají začátkem ledna testy v laboratorních podmínkách, na něž naváže oficiální představení týmu v rámci tiskové konference, která se uskuteční 10. ledna v prostorách Autorizovaného dealerství Mercedes Benz SAGA PRAHA.

Většina závodníků s výjimkou těch, co mají školní povinnosti, se poté přesune individuálně zpátky trénovat do Španělska, aby se 8. února všichni opět pospolu sešli na druhém 13denním týmovém soustředění.

Odtud už naskočí do roztáčejícího se minimálně sedm měsíců trvajícího závodního kolotoče. Jedna skupina zamíří do Chorvatska na dvě tradiční jednorázovky a jeden etapák, přičemž otvírákem sezóny bude 28. února Trofej Umag. A druhá nabere směr Řecko, kde čekají dva etapové závody a jedna Grand Prix.

347419925_1233991883904000_5626223781716350182_n.jpg

Co se týče materiálu, ATT Investments zůstává i pro následující rok věrný ověřeným partnerům, pouze posouvá edici do roku 2024, takže se závodní bicykly z letošního roku přesouvají na pozici tréninkových a do závodů se osedlají fungl nové stroje.

Rámy francouzské značky Lapierre dodá opět česká společnost Schindler, kola nizozemského výrobce FFWD, jakož i oblečení od italského Alé taktéž český Sport Import.

Závodní bicykly budou osazeny nejvyšší sadou od Shimana a dalšími doplňky značky Pro, kola obuta plášti Continental, přilby a brýle dodá POC a výživu Penco.