Téměř 210 kilometrů dlouhá etapa měla být poslední sprinterskou, ale počasí rozhodlo jinak. Nejdříve se do dlouhého úniku vydali Rémi Cavagna (Groupama-FDJ) a Thomas Gachignard (TotalEnergies), ke kterým se o něco později přidal také jediný český zástupce Jakub Otruba (Caja Rural-Seguros RGA). 

Otruba v úniku vydržel přes sto kilometrů, ale 90 kilometrů před cílem se rozhodl počkat na hlavní pole a nechal vpředu osamoceného Cavagnu. Ani ten však na čele už dlouho nevydržel, protože se 60 kilometrů před koncem, ve stoupání Mouriés, začalo závodit i v pelotonu. 

20250314PN0079-A.S.O._Billy_Ceusters.jpg

Tým Visma-Lease a Bike rozjel do mírného kopce vysoké tento, Victor Campenaerts na čele natáhl a roztrhal hlavní pole, v čemž mu pomohl i boční vítr a následný sjezd. Za stoupáním se vpředu vytvořila malá skupina s převahou jezdců Visma-Lease a Bike, včetně Mattea Jorgensona. 

Zanedlouho si dopředu dojeli i další jezdci, zejména závodníci celku Ineos Grenadiers a vznikla skupina celkem sedmnácti cyklistů ve složení: Matteo Jorgenson, Edoardo Affini, Victor Campenaerts, Per Strand Hagenes, Bart Lemmen, Axel Zingle (tedy všichni zbylí jezdci Vismy), Thymen Arensman, Tobias Foss, Bob Jungels, Magnus Sheffield, Joshua Tarling, Samuel Watson (všichni Ineos Grenadiers), Max Schachmann (Soudal Quick-Step), Florian Lipowitz, Matteo Sobrero (oba Red Bull-Bora-Hansgrohe), Mattias Skjelmose a Mads Pedersen (oba Lidl-Trek).

Naopak Joao Almeida a ostatní jezdci UAE Emirates-XRG zaváhali a zůstali vzadu. Nejdříve se odstup držel okolo půl minuty a zdálo se, že bude možné únik dostihnout, jenže ve skutečnosti se rozdíl pouze navyšoval. Vedoucí skupina byla příliš silná a soustředěná, oslabený zbytek pelotonu neměl šanci situaci zachránit.

První skupina dojela do cílového Berre l'Étang pohromadě, kilometr před cílem zkusil nastoupit Schachmann, ale soupeři ho odjet nenechali. Němec akorát nechtěně rozjel spurt pro Pedersena, který dokázal za sebou udržel Tarlinga a Watsona a potřetí v sezóně zvítězil. „Po tak náročném dni je samozřejmě příjemné vyhrát. Byla by škoda být druhý nebo třetí. Je opravdu příjemné získat s týmem vítězství a Mattias Skjelmose se posouvá v celkovém pořadí. Pro nás to byl perfektní den," raduje se Pedersen. „Nikdo nemá rád závodění v pěti šesti stupních a dešti. Byl to náročný den. Když je takové počasí, je mi to jedno, ale moc si to neužívám... Teda zrovna teď si to užívám, po vítězství!"

Pedersen byl ve vedoucí skupině jasným favoritem na vítězství, ale musel o to docela poprat, Tarling totiž bojoval do posledních metrů. „Jel jsem dlouhý sprint, ale Tarling je hodně silný... Nikdy ho nesmíte podcenit, ani v takovém sprintu. Každopádně je jedno, jestli vyhrajete o půl centimetru nebo o půl metru. Věděl jsem, že kdybychom sem přijeli s Timem Merlierem v čistém sprintu, bylo by těžké vyhrát, takže tohle bylo ideální.“

Almeidova skupina dorazila do cíle s odstupem 1:54, zatímco ještě mnohem horší den si prožil Lenny Martinez (Bahrain Victorious), který se neudržel ani v hlavní skupině a do cíle dojel se ztrátou 8:57 na vítěze. 

Skjelmose se posunul na pódium 

Etapa opět trochu vyjasnila celkové pořadí Paříž-Nice. Jorgenson kromě zisku času v cíli, získal také 6 sekund bonifikace na rychlostní prémii před Skjelmosem a Lipowitzem. Celkově tedy vede s náskokem 40 sekund před Lipowitzem, na třetí místo se posunul Skjelmose s odstupem 59 sekund. Polepšil si také Arensman, který je nyní čtvrtý a ztrácí 1:20. Almeida spadl na pátou příčku a v posledních dvou etapách se bude snažit smazat ztrátu 2:40 na muže ve žlutém trikotu. Martinez propadl o osmnáct příček a ztrácí téměř 10 minut. 

„Jsem ohromen dnešním výkonem kluků a tím, že jsme se jako jezdci drželi plánu, který jsme si ráno stanovili," pochválil Jorgenson týmové kolegy. „Podívali jsme se na trať a udělali si plán. Věděl jsem, že máme nejsilnější tým pro tyhle podmínky, a je hezké, že jsme toho plně využili a udělali si z hodně pochmurného dne, co se týče povětrnostních podmínek, hezký zážitek, alespoň co se týče výsledků. Plán byl takový, že sjedeme dolů a uvidíme, jestli bude dole dostatečně foukat. Několikrát jsem se ohlédl, viděl jsem velké mezery a odtamtud až do cíle to bylo o tom, abychom do toho dali co nejvíc." 

Sobotní horská etapa s cílem v Auronu musela být kvůli nepříznivému počasí změněna, pořadatelé se rozhodli vynechat stoupání La Colmiane, takže nyní etapa měří pouze 109 kilometrů a většinu etapy se bude mírně stoupat. Pro Jorgensona a tým Visma-Lease a Bike by neměl být problém udržet kontrolu nad průběhem závodu. Závěrečné stoupání měří 7,3 km a v průměru má 7 %. „Před víkendem jsem na tom dobře. Teď se musím zahřát a pak se pustit do zítřejší etapy, zůstat v teple a odvézt žlutý dres do Nice. Stoupání na Auron znám velmi dobře,“ dodal Jorgenson.