Van Rysel nově nabízí celkem tři chytré trenažéry. Model D100 je základní, umožňuje podávat výkon až 600 wattů a simuluje maximálně 6% stoupání, D500 zvládne už 1500 wattů a až 12% kopce a D900 dokonce 2000 wattů a 20% stoupání.

K otestování jsem měl k dispozici model D500 za cenu 9 999 korun. Kromě už zmíněných parametrů podporuje také oblíbené aplikace Zwift, Rouvy, OneLap a další. Propojení je možné prostřednictvím technologií Bluetooth a ANT+. 

IMG_5003.jpeg

Van Rysel slibuje bezhlučnost trenažéru, díky 4,7 kg vážícímu setrvačníku také plynulé šlapání a velkou stabilitu celého stroje. A rozhodně v těchto ohledech nelže. Van Rysel D500 je opravdu velký a těžký trenažér. Na délku má přes 50 cm, na výšku také a na šířku okolo 60 cm. Trenažér působí velmi solidním dojmem, ale není příliš skladný, nohy se nedají jednoduše složit, takže trenažér zabírá poměrně hodně prostoru. Pro převážení v autě je lepší odmontovat nejširší nohu, aby se celkové rozměry o něco zmenšily. Není to nic složitého, jde jen o dva šrouby. Manipulaci usnadňuje praktické madlo. Nohy lze výškově nastavovat, aby trenažér stál pevně i na nerovném povrchu. A podložku pod přední kolo můžete díky magnetům elegantně uložit na stranu trenažéru. 

Po rozbalení z krabice není nutná žádná složitější montáž, stačí přišroubovat jednu nohu, vybrat správný nástavec na pevnou osu či rychloupínák, nasadit kazetu a je hotovo (ořech je kompatibilní s kazetami: Shimano 8/9/10/11 rychlostí, Shimano RD 8/9/10/11/12 rychlostí, SRAM 8/9/10/11 rychlostí, volitelně SRAM 12 rychlostí XD/XDR a pro rychloupínák 130-135 x 5 mm a pevná osa 142-148 x 12 mm). 

IMG_5016.jpeg

Poté už stačí zapojit do elektřiny (v balení jsou kabely s evropskou, britskou, americkou i čínskou koncovkou, takže s trenažérem můžete klidně cestovat okolo světa) a spárovat přes Bluetooth či ANT+ s vaším přístrojem a aplikací. Trenažér je kompatibilní s operačními systémy iOS, Android, MacOS a Windows a také tachometry a sportovními hodinkami. 

Stabilní a reaktivní parťák pro zimní trénink a rozjíždění

K trenažéru byla přibalena demoverze aplikace OneLap, přes kterou jsem se k trenažéru připojil a mohl jsem „vyrazit“. OneLap slouží také k aktualizacím a kalibraci trenažéru. Prvním dojmem je celková stabilita trenažéru i při sprintu. D500 se ani nehne, nemusíte mít obavy ani při velkém nasazení. Je to především díky pevné základně, ale také váze přes 20 kg. 

IMG_5010.jpeg

Parametry produkty mě nijak neomezovaly, maximum 1500 wattů a stoupání 12 % mi naprosto stačilo, ačkoliv některé aplikace simulují i strmější stoupání. Plynulost šlapání je díky setrvačníku velmi příjemná. D500 zároveň velmi rychle reaguje na změny profilu. Že začíná stoupání stoupání poznáte opravdu hned. Díky tomu je trénink o něco zábavnější a šlapání na místě snesitelnější. Osobně jsem nikdy nebyl velký fanoušek trenažérů, bral jsem je jako nutné zlo, a vydržet šlapat déle než hodinu pro mě bylo psychicky nesnesitelné, ale kvalita trenažérů udělala ohromný pokrok a díky aplikacím jako je Zwift je zimní trénink mnohem příjemnější.  

Trenažér je tichý, zvuk vycházející od řetězu a řazení je hlasitější, takže byste při tréninku neměli děsit všechny sousedy. Což je také velká výhoda moderních trenažérů, D500 jsem testoval v bytě a neměl jsem žádný problém. 

Van Ryselu a Decathlonu se opět podařilo uvést na trh kvalitní produkt za přívětivou cenu, už několikrát to výrobce ze severofrancouzského Lille dokázal v odvětví silničních kol a tentokrát také  mezi trenažéry. D500 poskytne za 9999 korun vše, co je k serióznímu tréninku třeba.