Silniční cyklistické boty mají především dodávat co nejlepší oporu při šlapání, proto se použití elastického pleteného materiálu zdá zvláštní, ale v případě značky DMT to funguje velmi dobře. Italové nabízí hned několik modelů s pleteným svrškem, například tretry KRSL, které používají Tadej Pogačar a Juan Ayuso. Ty jsou nejlehčí variantou, díky tkaničkám, ale nejvyšším modelem je KR0 se dvěma utahovacími kolečky BOA.
Elastická pletenina pevně obepíná chodidla, ale nevytváří žádný příliš vysoký tlak, nikde netlačí, materiál se přizpůsobí noze. DMT tento materiál samo vyvinulo a nazývá ho 3D Knit. Model KR0 byl vyvinut ve spolupráci s Eliou Vivianim, sprinterem týmu Ineos Grenadiers a olympijským vítězem na dráze.
Bota nemá žádný jazyk, svršek je z jednoho kusu pleteniny a tak zpočátku není snadné se do boty dostat, ale DMT k tretrám přibaluje také malou lžíci, která nasazení treter dost usnadňuje. Pletenina je na různých místech odlišně hustá, u prstů je značně odvětraná a noha se chladí mnohem více, než u treter s tradiční konstrukcí. Je proto ideální do vysokých teplot.
Konstrukce treter je netradiční, ale střih je typicky italský, to znamená, že bota je úzká, ale díky pletenině se přizpůsobí i širším chodidlům. Na pocit při jízdě je potřeba si chvíli zvyknout. Mým prvním dojmem bylo, že noha je v tretře trochu volná, pata není tak obepnutá, jako v jiných závodních tretrách. Ale chodidlo se v botě nepohybuje, o to se stará také silikonová vložka uvnitř paty.
DMT používá upevnění od renomované značky BOA, v tomto případě nejlepší model utahovacího kolečka Li2. To lze jemně utahovat i uvolňovat, je to velmi dobrý systém, který rozkládá tlak po celé horní části chodidla, aniž by způsoboval zvýšený tlak a je také snadno nastavitelný za jízdy. To je celkem velká výhoda BOA oproti tkaničkám.
Pletenina je na špici a po stranách treter potažená ochrannou vrstvou, takže si botu nezničíte, když špičkou zavadíte o plášť předního kola. Z tohoto hlediska jsou tretry KR0 nečekaně odolné. A pletenina schne rychleji, než tradiční materiály. I to se může hodit.
Jednou z nejdůležitější vlastností závodních treter je pevnost podrážky a v tomu ohledu jsou DMT nekompromisní. Konstruktéři nešetřili karbonem a podrážka se ani nehne při jakémkoliv zatížení. A to i se čtyřmi větracími otvory. Jistou nevýhodou je, že plastový podpatek a špička nejsou vyměnitelné. Podpatek je poměrně malý a tvrdý a na kluzkém povrchu je opravdu třeba dávat pozor, jak jsem se už jednou sám přesvědčil. Podrážka umožňuje 8mm podélné nastavení pozice pedálů, osobně jsem si kufry dal maximálně dozadu.
Vložka je jednoduchá a téměř bez podpory klenby, ale samotná karbonová podrážka jistou podporu klenby poskytuje. Pro cyklisty s výrazně plochou nohou to nemusí být zrovna ideální, i proto je bezpochyby dobré tretry vyzkoušet a chvíli v nich stát, než namontujete kufry.
Celkové zpracování a materiály odpovídají prémiovému produktu. Také odolnost treter je velmi dobrá a pletený svršek lze překvapivě snadno vyčistit. Mnou testovaná šedá varianta je o něco méně náchylná, než bývají čistě bílé boty. A navíc vypadají, podle mého subjektivního názoru, velice dobře. Navíc si můžete vybrat z celkem čtyř barev, kromě šedé a bílé také černou a korálovou. Základní maloobchodní cena je 9900 korun.