Je to mnohem víc než rychlá jízda, jeho super tuhý rám určený především pro sprintery posouvá cyklický pohyb až za hranice vašich fyzických schopností. Jak je to možné? Aerodynamický, citlivý a tuhý karbonový rám byl dokonale vyvážen tak, aby zůstal hbitý při zrychlování. Tuhost rámu je znát zejména při jízdě ve stoje do kopce, stroj v okamžení akceleruje. Při jízdě po rovině zase vynikajícím způsobem drží setrvačnou rychlost a to tím více, čím větší je rychlost jezdce.

Tuto setrvačnost jízdy zásadně umocňují špičková karbonová kola Reynolds Strike SLG Carbon Clincher se svou váhou 1635 g, vnější šířkou 25 mm a vnitřní 17 mm. Jsou pocitově velmi tuhá, tvrdá a výborně drží v zatáčkách. Pláště Continental 4000 nezradily ani na mokrém asfaltu. Díky této maximalní důvěře se pak jízda stává odvážnější a rychlejší. Při rychlostech kolem 40ti km/hod kola libě hučí a i necyklista se za vámi otáčí. Daní za tento “hukot” může být nepříjemná jízda za silného větru, to pak kolo házelo a občas se jízda stávala méně stabilní. Design výpletů dodává pak stroji profesionální vzhled.

Magická kombinace tuhého rámu a prvotřídních kol nejen že prověří sílu každého cykllisty v maximálních rychlostech, ale zásadně napomáhá  onu rychlost udržet. Takový trénink se pak rázem mění v let, a tak by byl hřích jet pomalu. Kolo vás bude doslova tlačit do rychlejší jízdy.  Během tří týdnů jsem na Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2 natočil 600 kilometrů, 600 kilometrů v letu.

Kokpit Canyon H11 Aerocockpit CF je tvořen integrovanými řidítky s představcem (vlastní vývoj a technologie Canyon), které při rychlosti 45 km/hod uspoří 5,5 wattů ve srovnání se standardními řidítky. Precizní drážky podložek v hlavovém složení  vám zajistí, že nikdy nebudete mít řidítka nakřivo. Plochá řidítka se zredukovaným čelním profilem se mi navíc pohodlně a příjemně držela, tento pocit komfortu umocňuje i omotávka Canyon Ergospeed Gel.  Usuzuji, že právě monolit řídítek a představce je jednou z hlavních příčin, kdy kolo dokonale akcelerovalo během jízdy do kopce a udrželo setrvačnost po rovince. Přenos síly a zároveň šetření energie vysokou setrvačností jsem tak doslova držel ve vlastních rukách.

Další přímý dotek cyklisty a stroje je sedlo. Model Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2 se pyšní sedlem Fizik Arione R5 s váhou 205 g. Jeho konstrukce je účelová a leckdy mě dohnala k výše zmíněné jízdě ve stoje. Sedlová objímka Canyon Integrated je plně integrovaná, disponuje lepším rozložením utahovací síly a zvyšuje pružnou délku sedlovky pro více komfortu.

Samostatnou pohádkovou kapitolou tohoto modelu byla pro mě elektronická sada, chodila naprosto přesně, sama si dolaďovala polohu přesmykače i přehazovačky při větším křížení řetězu. Stejně tak kotoučové brzdy Shimano Ultegra BR-R8070, díky nimž byly brzdné síly předvídatelné a účinek spolehlivý za všech povětrnostních podmínek.

Dokonalost celého díla ještě podtrhují:

- kliky Shimano Ultegra, 11S, nemusíte být profesionál, abyste s každým šlápnutím pocítil jejich optimální přenos energie,

- převodník se zuby 52/36,

- středové složení Shimano Pressfit,

- celokarbonová vidlice Canyon Aeroblade SL Disc,

- kazeta Shimano Ultegra, 11S s 11-12-13-14-15-17-19-21-23-25-28 zuby,

Součástí modelu  Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2 nejsou pedály. Velikost rámu seženete ve všech variantách, tedy: 2XS, XS, S, M, L, XL, 2XL. Máte na výběr ze dvou barev – Steal – Asphalt Grey – šedé a Cherry Pepper - červené barvy. Při velikosti M bude váš nový miláček vážit pouhých 7,5 kg.

V zásilce najdete navíc přibaleno:

- nářadí Canyon Torque Wrench,

- ochranu rámu,

- příručku Canyon Manual Roadbike,

- doplňky – Canyon organizér, nářadí Canyon, karbonovou montážní pastu, sadu odrazek.

Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2 se pyšní osazením stroje komponenty nejvyšší jakosti. Proto poměr ceny a kvality je více než potěšující. Kola podobné úrovně dosahují standardně vyšších cenových relací. To jen podtrhuje fakt, že tento stroj používají stáje světové úrovně z World Tour.

Nezbývá než doporučit, protože s tímto strojem se vám rychlost dostane doslova pod kůži.

loading...