Tretry fi´zi:k, stejně jako sedla stejné značky, znovu používá celá řada profesionálních cyklistů z World Tour. Díky zpětné vazbě a poznatkům od Philippa Gilberta či Gerainta Thomase se vývoj treter neustále posouvá mílovými kroky vpřed.
Silniční tretry jsou nabízeny ve třech modelech – R1B, R4B a R5B. Liší se od sebe jak systémem zapínání, materiálem podrážky, hmotností, tak samozřejmě i cenou.
Top model R1B uchvátí svou revoluční technologií Volume Control, která umožňuje dokonalé přizpůsobení se každému tvaru chodidla. Vzhledem k opravdu výjimečným fyziologickým dispozicím dolních končetin našeho testovacího jezdce byl tento systém vyhodnocen jako naprosto jedinečný a slovo „revoluční“ je zde skutečně na místě! Extrémně vysoká klenba, různá délka i šířka obou chodidel, atypický nárt, … s tím vším si Volume Control při testování poradil. Hodnocení samotného testridera i s trochou nadsázky hovoří za vše. „Celých 19 let tvrdím, že bych mohl díky svým kotníkům na paralympiádu J. Najít padnoucí tretry se mi vlastně za celou tu dobu nikdy nepodařilo. Vždy to byl kompromis a trochu utrpení, zejména při delších závodech. Teď ale i po třech měsících můžu říct, že nemám jediný problém. Tenhle systém vyřešil moje hledání. Mám vážné podezření, že ho fi´zi:k vymyslel jenom kvůli mně!“ Ani atypický tvar chodidel tak nemusí být důvodem k obavám a smutku.
Různou délku chodidel zase vyřešil systém Extended Power Strap, který nastavuje obepnutí paty, aby noha v tretře „nelítala“ tam a zpět. Pozor, rozdíl v délce chodidel v našem testu je propastných 13mm! Díky Boa kolečkům jsou však oba výše zmíněné systémy nastavitelné s přesností na milimetr!
Samozřejmostí je tuhá karbonová podrážka (Full UD Carbon – jednosměrná vlákna), ve které je hned několik odvětrávacích otvorů. Potěší také vyměnitelný podpatek. Ani jedna část podrážky není i přes časté chození v tretrách příliš opotřebovaná.
Vložka fi´zi:k v tretře snad již byla vytvarována na míru pro našeho jezdce, soudě dle jeho spokojenosti. Její tvar je opravdu anatomický a vložka sama o sobě je dobře odvětraná.
Svršek boty je pak vyroben z mikrovlákna, který se na první pohled zdá velmi zranitelný, avšak za celé čtvrtletí používání není na tkanině i při častém chození ani šrám. Dokonce i při typickém dotyku pláště předního kola a boty při manévru „otáčení“ se na botě udělá jen špinavý pruh, ale mikrovlákno zůstalo neporušeno. Ke všemu jakákoliv nečistota jde z bílého svršku velmi snadno umýt jen čistou vodou. Téměř po celé ploše je bota velmi dobře odvětraná, takže ani za horkých španělských dnů nebyl pociťován nepříjemný pocit přehřívání chodidla v tretře.
Tretry Infinito R1B tak nejen že uspěli na plné čáře, ale vyřešily dokonce i jeden celoživotní cyklistický problém nejmenovaného testridera. S váhou 227g při velikosti 42 se opět řadí do elitní společnosti. Opravdu jedinou nevýhodou je tak jejich doporučená maloobchodní cena 9.499 Kč, která ale vzhledem k veškerým výše uvedeným pozitivům nemusí být (zejména pro sportovce s vrozenou asymetrií chodidel) nepřekonatelný problém.
+ design
+ tvar
+ přizpůsobivost a obepnutí chodidla
+ odvětrání
+ hmotnost
+ odolnost
- pořizovací cena