Výkonnost jezdců se stále více vyrovnává, přípravný proces se stává stále sofistikovanější, pokusit se uspět v největších závodech světa znamená vedle mimořádného talentu podstoupit tvrdý dril, obrovské odříkání a bezvýhradnou disciplínu. Pokud se tohle podstoupí, bylo by tristní, kdyby to mělo ztroskotat na materiálu.

Koneckonců Cian Uijtdebroeks si předtím, než opustil Bora-hansgrohe, stěžoval na nedostatečně konkurenceschopný materiál časovkářského bicyklu, Brandon McNulty v nedávném rozhovoru vyjádřil názor, že speciálně v časovkách to připomíná závody ve zbrojení atd.

Vždyť už i bicykly s kotoučovými brzdami se v mnoha případech na nejnovějších bicyklech přiblížily těsně k hmotnostnímu limitu UCI 6,8 kg.

Co tedy budou sedlat World týmy? Přesný přehled bude k dispozici po představení všech týmů, to znamená začátkem následujícího roku. Z toho, co je známo nebo je vysoce pravděpodobné, udělal Cyclingnews předběžný obrázek.

405856743_742429427918652_5935380127334427923_n.jpg

Jak už jsme informovali, u dvou z 18 mužských WorldTeams došlo pro rok 2024 ke změnám v dodavatelích rámů: Groupama-FDJ přešla po dlouhých 22 letech od značky Lapierre na Wilier Triestina a tým Decathlon AG2R La Mondiale se rozloučil s BMC a přešel k bicyklům Van Rysel, tedy značce, kterou vlastní Decathlon.

Ostatní týmy zůstávají věrné bicyklům z roku 2023, ale dochází k některým změnám ve vybavení.

Zásadní novinkou je skutečnost, že jediný tým, který v roce 2023 vozil na svých bicyklech sadu Campagnolo, tedy AG2R Citroën, s novým dodavatelem opouští i komponenty italské značky a nahradí je Shimanem, což znamená, že poprvé v historii – kromě několika let z cyklistického „dávnověku“ - s velkou pravděpodobností nebude Campagnolo v pelotonu týmů nejvyšší divize zastoupeno.

Druhou zajímavou změnou je přechod týmu Bora-hansgrohe, který bude i nadále jezdit bicykly Specialized, ze Shimana na SRAM.

411501561_869043171893223_1546416676688041401_n.jpg

Takže tady je stručný přehled toho, co bychom podle Cyclingnews měli - co se týče materiálu - vidět v podání nejvýznamnějších týmů světa v roce 2024 (bicykly – komponentová sada – kola):

Alpecin-Deceuninck: Canyon - Shimano - Shimano

Astana Qazaqstan: Wilier Triestina - Shimano – Corima / HED

Arkea-B&B Hotels: Bianchi - Shimano – Shimano / Vision (TT)

Bahrain Victorious: Merida - Shimano - Vision

Bora-hansgrohe: Specialized – SRAM - Roval

Cofidis: Look - Shimano - Corima

Decathlon AG2R La Mondiale: Van Rysel - Shimano - Swiss Side

dsm-firmenich PostNL: Scott - Shimano - Shimano

EF Education-EasyPost: Cannondale - Shimano - Vision

Groupama-FDJ: Wilier Triestina - Shimano - Shimano

Ineos Grenadiers: Pinarello - Shimano - Shimano

Intermarché-Wanty: Cube - Shimano – Newmen

Jayco AlUla: Giant - Shimano - Cadex

Lidl-Trek: Trek - SRAM - Bontrager

Movistar: Canyon - SRAM - Zipp

Soudal-Quick Step: Specialized - Shimano - Roval

UAE Emirates: Colnago - Shimano - Enve

Visma | Lease a Bike: Cervélo - SRAM - Reserve