V podcastu pro nizozemský De Rode Lantaarn naznačil, že on dá raději přednost etapám před celkovým pořadím. „Pokud Giro pojedu, dám raději přednost etapám. Jsem realista. Zaměřit se na celkovou klasifikaci se nedá dobře zkombinovat s dalšími cíli, o které stojím. Možná bych mohl usilovat o prvenství na Giru, ale musel bych tomu hodně obětovat a to nechci,“ narážel mj. na kolizi s jarními klasikami.

„Můžu usilovat třeba o umístění kolem pátého místa, ale za tím účelem bych musel zhubnout, strávit spoustu času nudným tréninkem na výškovém kempu, a to pro mě nemá cenu. Teď dělám spoustu různých věcí, které mi připadají cool a které mě uspokojují, když je mohu kombinovat. Pokud bych měl mít na Giru ambice s minimální šancí na celkové prvenství, pak to nestojí za ty oběti,“ řekl Van Aert.

1103352202.jpg

„Myslím, že je v mých silách dokázat hodně, ale jsem také realista. Pro mě osobně byly mé plány vždy proveditelné. Jde o to vyhrát nebo vyhrát jako tým. Pokud bych měl startovat jen pro čestné umístění, je to pro mě méně lákavé než vyhrávat závody.“

Připomeňme si, že tenhle borec s ohledem na své tělesné parametry dokáže i v horách divy, ale myslet na třítýdenním závodě na celkové prvenství je v jeho případě a při zohlednění jeho dosavadních výsledků více než riskantní. A protože je právem mimořádně ambiciózní a chce vyhrávat, tak ho nějaká pátá místa moc nezajímají.

Z Grand Tours jel zatím jen Tour de France. Od roku 2019 žádnou nevynechal. První a poslední nedokončil, ve zbylých bral v celkové klasifikaci místa od 19. do 21. Zato ale vyhrál devět etap. A v roce 2022 bodovací soutěže a tedy ceněný zelený trikot.

1139259718.jpg

Z velkých jednorázových monumentů už jich absolvoval 16. A pouze třikrát nedokončil v top deset (13., 14. a 22.). Z toho bylo sedm pódiových umístění. Ale jen jedno vítězství: v roce 2020 Milano-Sanremo. Takže tady může pociťovat nenaplněné ambice.

Celkem má na kontě 44 výher, z toho je sedm v časovce. Ovšem z oněch 44 jsou pouze 3 závody etapové: v roce 2018 Okolo Dánska a v letech 2021 a 2023 Okolo Británie.​ Tedy závody, v nichž absentují náročná dlouhá stoupání.

Tudíž jeho náklonnost k jednorázovým klasikám, etapám na nejvýznamnějších závodech, mezi nimiž vynikají právě ty třítýdenní, a v příštím roce i z hlediska profilu k olympijskému závodu, má jasnou logiku.