Podle tiskové zprávy Astany společnost XDS vlastní jednoho z největších výrobců jízdních kol na světě s roční výrobní kapacitou 10 milionů kusů. Je prvním profesionálním výrobcem v pevninské Číně, který integruje design, výzkum a vývoj, výrobu a prodej cyklistických výrobků.
To zní celkem zajímavě, ačkoliv čínští investoři nemají ve sportu příliš dobrou pověst a často neplní dohodnuté závazky. K dohodě došlo během Tour de France a podle návrhu dohody se počítá s dlouhodobou investicí na dobu nejméně pěti let a s financováním na úrovni předních WorldTour celků. "Od roku 2022 jsme začali usilovat o možnost zapojit se do WorldTour. Bylo velké štěstí, že jsme se letos na výstavě v Šanghaji setkali s týmem Astana Qazaqstan. Během rozhovorů jsme si byli jisti, že Astana je tým, který chceme. Pro následující sezóny bude XDS nejsilnější posilou týmu. Zajistíme, aby měl tým velmi dostatečný rozpočet a nejlepší technickou podporu," řekl Yancong Tan, generální ředitel společnosti XDS.
Alexandru Vinokurovovi se nejspíš opět podařilo zachránit svůj tým, kterým byl před zánikem už několikrát. Zdroj financí od kazašského státu a státních firem totiž slábne. "Usilovně jsme hledali investora, který by byl schopen posunout tým na novou úroveň. Jsme rádi, že vedení společnosti XDS plně sdílí naše cíle a budoucí vizi projektu. Během jednání jsme probrali mnoho témat a naše názory na rozvoj týmu se zcela shodovaly," vysvětluje Vinokurov a také informuje, že jezdci Astany budou jezdit na nových kolech a rozloučí se Wilierem.
"XDS je připravena na dlouhodobou investici, jejíž součástí bude mimo jiné technické partnerství s novou značkou jízdních kol. Chápeme, že tým i celý projekt jako celek čekají výrazné změny, ale jsme na to připraveni. Jsem velmi rád, že mohu být součástí tohoto projektu, a do budoucna hledím s velkým nadšením," dodal Vinokurov.
Smlouvu s Astanou na příští rok má uzavřeno pouze jedenáct závodníků, mezi kterými chybí opory Mark Cavendish (pravděpodobně ukončí kariéru) a Alexej Lucenko (mluví se o možném přestupu).