Jak vypadá Malajsie - počasí, silnice, podmínky okolo?

Vlhkost je šílená, uvidíme, co to s námi udělá. Přiletěli jsme ve čtvrtek ráno a ještě teď (v pátek večer, pozn. aut.) jsme celí oteklí. Byli jsme na představení týmů, organizátoři pro nás všechno zařídili včetně převozu materiálu z letiště. Nestěhujeme se každý den z místa na místo, máme jen půjčená auta na převozy. Po prvním projetí vypadají silnice dobře, široké, bez děr, mělo by se pěkně závodit. Vím, že dvě etapy vedou přes kopec, jedna do něj rovnou startuje, druhá pak končí a vrcholu, to bude pro mě asi kritické… 

Většina etap by měla vyhovovat spíše sprinterům. Těšíš se, jaké máš ambice?

Tudor (De Kleijn, Ziljaard,…) vypadá z tohoto pohledu asi nejsilnější. Já už mám svůj letošní vrchol, zdá se, za sebou.

Myslíš zelený trikot a jeden etapový triumf z desetidenního závodu Okolo Portugalska v polovině srpna?

Den po skončení nám to ještě pak natáhli do Francie (na čtyřdenní Tour Poitou-Charentes en Nouvelle Aquitaine), takže jsme si odjeli vlastně jako by třítýdenní etapák. Ještě jsem se z toho nedal dohromady (Okolo Slovenska dva týdny nato pak hned v první etapě nestihl časový limit, pozn. aut.). Uvidíme, jak to tady půjde.

F35E7F-XgAET2fC.jpeg

Po ruce máš opět parťáka o rok staršího Tomáše Bártu. Jak zní týmová taktika, pomůžete si víc přímo spolu vy dva?

Většinou jsme to měli tak, že pokud jsem jel dobře a měl naděje na výsledek, Tomáš se pohyboval pořád se mnou, pomáhal mi. Když se neví, kdo je na tom zrovna líp, můžu jet i já na něj. Jsem připravený mu tady pomoct.

Jak hodnotíš celou sezonu, první španělskou?

Začal jsem dobře (mj. 8. na Trofeo Palma). Pak přišlo zranění, rychle jsem se vrátil díky té falešné formě, ale potom mi to naopak na dlouho spadlo a dával jsem se dohromady. Proto těch opravdových závodních dní ani tolik nemám (39, pozn. aut.). Nečekal jsem, že bych mohl první rok venku hned vyhrávat, spíš jsem počítal, že se budu rozkoukávat. Měl jsem smlouvu na rok a teď jsem ji o další rok prodloužil, to jsem moc rád. Určitě musím angažmá hodnotit jako pokrok v kariéře.

V čem se liší tým nejvíc od posledního působiště v Elkov Kasper?

Matriálem a organizací se to dá celkem srovnat. Kdyby se dali dohromady nejlepší jezdci z Česka, taky bychom tahle silný Pro conti tým mohli postavit. Ale nechci se raději pouštět do podrobností… Tady je za týmem každopádně vidět větší kapitál. Závody i tréninky jsou těžší, postupně jsem se aklimatizoval.

F3GrpTQXoAoNQ84.jpeg

V už kosmopolitním nebo spíše stále španělském týmu?

Je lepší umět španělsky, Tomáš se naučil rychle, já moc ne. Ale nedupou po nás kvůli jazyku, spíš se snaží stát více mezinárodním a učí se anglicky.

Zvládneš ještě závody na dráze, loni jsi vyrazil i na světový pohár, nebo se to týmu nelíbí?

Myslím si, že bych po sezoně něco mohl stihnout v Motole. Pořád mě to baví. Ale v průběhu roku mi to termínově zatím nevyšlo.