„Když lidé přestanou denně jezdit autem, zlepší tak nejen svou kondici, náladu a možná i vztahy s kolegy, ale přispějí i k čistšímu ovzduší a celkově příjemnějšímu a bezpečnějšímu městu,“ podtrhuje hlavní misi kampaně její brněnská koordinátorka Anna Petříková.
Heslem letošní Kampaně je Zachraň město! „Každý, kdo si vybere šetrnou dopravu na vlastní pohon, zachraňuje své město a stává se superhrdinou,“ vysvětluje Anna Petříková.
V rámci soutěže se účastníci mohou zapojit hned do několika kategorií zaměřených na pravidelnost, délku jízd či kreativitu. Zaměstnavatelé zase mohou bojovat o titul Cyklozaměstnavatel roku. „Kampaní bychom chtěli motivovat zaměstnavatele, aby svým pracovníkům vytvořili pro dojíždění na kole co nejlepší podmínky, jako je instalace stojanů, sprch a šaten,“ rozvádí myšlenku kampaně Anna Petříková. Podmínky v zaměstnání jsou totiž často klíčové při rozhodování zaměstnanců, jak se do práce dopravit.
Na slavnostním vyhlášení 5. června Otevřené zahradě Nadace Partnerství získá vylosovaný výherce se stoprocentní dojížďkou hlavní cenu – kolo od Cyklospecialit. Za měsíc v pedálech čekají týmy další ceny – vstupenky do vily Tugendhat od Muzea města Brna, poukazy na víkendový pobyt v zařízení Cyklisté vítáni, softwar Zoner Photo Studio, helma a světla od Citybikes, poukazy na Rekola či Autonapůl.