Rozhodnutí Petera Sagana vynechat severské klasiky a objet dvě Gand Tours těsně za sebou se objevilo na stránkách šport.sk. A zdá se být šílené z několika důvodů. Všechny důvody proti jsou sportovní, na straně druhé stojí peníze. Sagan bude stát na startu Tour de France, to je jisté a sám trojnásobný mistr světa to potvrdil. Před Tour by mohl jet další závody, například Strade Bianche (1. srpna) a Milán - Sanremo (8., nebo 22. srpna). 

To je celkem rozumný začátek odložené sezóny. Jenže pouhých třináct dní po skončení Tour de France se má postavit na start Giro d´Italia. Během 58 dní by tak měl zvládnout 42 etapy na dovu nejtěžších závodech světa. 

A co hůř, kvůli Giru by přišel o dlážděné klasiky Kolem Flander a Paříž - Roubaix. Nemohl by jet ani Gent - Wevelgem a Amstel Gold Race. Jenže pro Sagana jsou klasiky nejdůležitějšími závody roku, aspoň ze sportovního pohledu, z marketingového je nejspíš důležitější Tour de France.

Proč by nejlepší slovenský sportovec historie volil nesmyslný a náročný program se dvěma Grand Tours? Jeden zásadní důvod se najde. Sagan je hlavní hvězdou letošního ročníku Gira a pořadatelé mu za účast vyplatí startovné. Společnost RCS sport láká penězmi atraktivní závodníky už několik let. Díky tomu se na Giru objevili Chris Froome, Nairo Quintana, Tom Dumoulin a další. Letos měl být velkou hvězdou Sagan. 

Sagana s Girem nejspíš váže smlouva, ale možná by i pro pořadatele bylo rozumnější odložit jeho debut na příští rok. Sagan si na letošní rok naplánoval náročný program s klasikami, Girem a Tour. Po Olympijských hrách a Kolem Slovenska měl sezónu ukončit. Jenže se vinou koronaviru vše změnilo. A nyní je třeba dobře zvážit, jaký program by byl nejlepší.

Teoreticky by bylo možné opustit Giro d´Italia (3. - 25. října) dříve, aby stihl 18. října Kolem Flander a 25. října Paříž - Roubaix. Jenže tím by porušil pravidla UCI a nejspíš by to nevedlo ke spokojenosti žádné strany.