Vedoucí pozici v průběžném pořadí Tour Down Under si Daryl Impey vysloužil bojovným nasazením v několika etapách za sebou. Impey ztratil 15 sekund na Porteho ve třetí etapě s cílem v Paracombe. Jenže v tu chvíli už měl k dobru 9 sekund, takže jeho ztráta činila 6 sekund. A také tuto ztrátu se mu podařilo zlikvidovat. Ve dvou etapách za sebou posbíral několik umístění mezi prvními třemi na rychlostních prémiích a po páté etapě je ve vedení s náskokem 2 sekund.
Impey využívá týmové pomoci, bylo to vidět zejména v páté etapě do Victor Harbor. Pořadatelé umístili rychlostní prémie strategicky do první poloviny etapy. Mitchelton - Scott proto mohl kontrolovat pokusy o únik a na první prémii získal 2 sekundy za druhé místo. O jednu sekundu ho připravil Mads Pedersen, pracující pro Porteho. Na druhé prémii se Pedersen pokusil o to samé, ale tentokrát neúspěšně, Impey vyhrál a dostal se do virtuálního vedení.
To Mitcheltonu nestačilo, Lucas Hamilton (mimochodem vítěz jedné etapy na loňské Czech Tour) rozjel velmi ostré tempo a roztrhal hlavní pole. Cílem bylo vytvořit malou skupinu, aby Impey mohl bojovat o etapové vítězství a získat větší náskok před posledním dnem. Bohužel se to australskému celku nepodařilo, sprinteři se dokázali vrátit do boje o vítězství. 2 sekundy náskoku jsou pro Impeyho velmi málo a Porte zůstává hlavním favoritem.
"Je fantastické vést před Willungou. Celý týden jsem se snažili dostat do vedení a do pozice, ve které bych mohl Richieho porazit. Mám dvě sekundy, nevím, jestli je to dost, ale využili jsme každé šance a vše se rozhodne zítra," říká Impey před rozhodujícím dnem.
Loni Daryl Impey před poslední etapou naopak ztrácel a to dokonce 7 sekund, ale bylo to na zraněného Patricka Bevina a před Portem vedl o 19 sekund. Porte druhý den etapu vyhrál, už popáté v kariéře, ale na celkové vítězství to už stačit nemohlo. Impey neztratil nic, ale dojel třetí a v takovém případě by o okrový dres letos přišel, protože vítěz získá 10 sekund, druhý v cíli 6 sekund a třetí 4 sekundy.
Impey má dvě šance. Ve stoupání na Porteho nejspíš stačit nebude, ale mohl by opět využít rychlostních prémií. Na trase jsou dvě, ta první na 63. kilometru a druhá na 103. kilometru. Jenže to už před pelotonem nejspíš budou uprchlíci. A kontrolovat celou etapu není snadné. Mitchelton - Scott může zkusit i opačnou taktiku. Uprchlíky nebude stahovat vůbec a bude doufat, že vyberou cílové bonifikace.
Ať to bude jakkoliv, bude to rozhodně zajímavý konec prvního závodu série WorldTour.