Jak vypadá forma?

Cítím se dobře, trénink proběhl v pořádku, v Kalifornii jsme měli hezké počasí. Bude mi sice chybět závodní tempo, ale to se bez závodů těžko dožene.

Startovala jsi jen na prvních třech světových pohárech v Americe a pak už nic?

Jela jsem ještě pár bikových závodů a místní cyklokrosy. Jinak jenom trénink a o Vánocích trochu na běžkách.

Jak se ti líbí trať, v říjnu jsi tu dojela desátá a už před lety jsi tady vyhrála Americký pohár, že?

Trať je dobrá, kopcovitá a široká, takže se dá předjíždět. Jinak technicky celkem lehká.

Jaký očekáváš v sobotu průběh souboje ženské elity? Projeví se na Evropankách jetleg, pomůže vám Američanům?

Myslím, že bude pěkný závod. Je to mistrovství světa a většina těch nejlepších holek nakonec dorazila. Samozřejmě, že přelety jsou náročné, což nejlíp vědí spíš ti, kdo nebydlí v Evropě. Ale v Americe se jede mistrovství světa teprve podruhé, takže Evropani si nemají na co stěžovat, protože ostatní závody jezdí kousek od svých domovů. Pro zajímavost i já jsem cestovala dvanáct hodin přes dvě časová pásma, holt velká země.

Kateřina Nash na trati světového šampionátu v Dübendorfu v roce 2020.

Jak jsi prožila dva roky s covidem?

Sezona 2020 vůbec neproběhla a loni už to vypadalo docela normálně. Covidová situace se zdá po celém světě stejná, dostat ho můžete všude. Snad se to už zlepší.

Český cyklokros poslední dobou výsledkově upadá. Proč si myslíš ty pohledem z velké dálky?

Asi máme málo závodníků. Zimní cyklistika opravdu není pro každého, ale když se podíváme na sestavu tady na mistrovství světa, tak to vypadá nadějně, že roste nová generace. Pokud všichni neutečou na silnici nebo na horská kola, tak se můžeme vrátit na přední pozice i v elitě.

Ty jsi zvládla kombinaci cyklokrosu s horskými koly, jde to i se silnicí?

Myslím, že převážně v mládežnických kategoriích by to jít mělo. Pak záleží na týmech a podmínkách, jaké se vytvoří. V Americe je to s cyklokrosem lepší a lepší. Když jsem začínala, braly ženy desetinu toho, co muži, i na prémiích. Dneska mají stejně ve světovém poháru i tady na mistrovství světa. A počítejte, kolik je závodů, patnáct svěťáků, k tomu nějaké C1, C2. Vydělat se už dá, aniž byste museli jezdit do Belgie, kde pořád platí i startovné, ale prioritou pro ně zůstane domácí závodník, za kterým jezdí jeho fankluby. Nový cyklokros začíná být nastavený tak, že úspěšní mohou být závodníci z celého světa a tím si i vydělat. Uvidíme, jak to bude fungovat dál.

Je ti čtyřiačtyřicet, jak plánuješ budoucnost?

Po dvaceti letech v týmu Luna/Cliff bar jsem si postavila závodní program pro sebe a další dva roky budu jezdit horská kola a gravely. Převážně ve Státech, ale doufám, že se podívám i do Evropy a chci si zajet taky doma. A pokud by to nevyšlo, tak se tam určitě aspoň projedu na kole pro zábavu. Taky bych se moc vrátila do Alp, kam jsme jezdili s vimperským gymplem. A dalším snem jsou běžky na Šumavě. Ten se mi možná splní už teď v únoru.