loading...

Alejandro Valverde strávil posledních patnáct sezón v týmu Eusebia Unzuho, který skoro vždy používal výbavu Campagnolo. To se ale letos změnilo a Valverde si tak po patnácti letech (dříve jezdil Shimano v celku Kelme) musí zvykat nový systém, převody a brzdy. 

Movistar se dlouho držel tradiční výbavy, teprve letos všichni cyklisté týmu přesedlali na kotoučové brzdy. Ale to není zase tak velký rozdíl, pokud pomineme o dost mohutnější páky Sram pro hydraulické brzdy, které nemusejí vyhovovat každému. Srovnat se se na kolo s jinými pákami, než na které byli zvyklí, není vždy snadné.  

Větší rozdíl ale představují jiné převody, či spíše kombinace převodů. Valverde byl zvyklý na zcela tradiční převodníky s 53 a 39 zuby a kazetu 11 - 28. Nyní vozí výbavu Sram Red eTap se 12 pastorky a převodníky s 50 a 37 zuby. Nejtěžší pastorek na kazetě má 10 zubů a nejlehčí dokonce 33 zubů. Na Mallorce měl Alejandro Valverde rozdíl pěti zubů mezi nejlehčím a druhým nejlehčím pastorkem: 28 - 33, to už je v závodní cyklistice celkem extrémní.   

Zajímavé je, že v konkurenčním týmu Trek - Segafredo, který také jezdí Sram Red eTap, měli někteří závodníci převodníky s 54 a 41 zuby. Což jde zcela proti myšlence Sramu, který prosazuje menší převodníky. Ale závodníci si je vyžádali. Kombinace na kolech Trek není dostupná veřejnosti a Sram ji neplánuje začít vyrábět.

 

Nová jsou pro Valverdeho i zapletená kola Zipp ve zcela novém designu. Pro druhý závod na Mallorce zvolil středně vysoký model Zipp 303 NSW. Galusky Continental jsou v šířce 25 mm.   

Valverde vozí řídítka spojená s představcem H36 Aerocockpit od Canyonu v šířce 410 mm. Představec je dlouhý 120 mm, délka řídítek od středu horního úschopu k pákám je 74 mm a rozdíl mezi horním úchopem a spodkem řídítek je 130 mm.

Španělský mistr má poměrně hodně agresivní posed. Sedlo má nasazeno úplně dopředu, což je samozřejmě současný trend, ale přitom používá sedlovku s offsetem, možná by pro estetiku byla lepší rovná sedlovka. Od sedla k řídítkům má 560 mm, sedlo má 755 mm vysoko od osy šlapacího středu. A trendů se drží i co se týče délky klik, na kole měl jen 170 mm dlouhé.